kapat
10.08.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

banner
Dünyadan
Spor

www.limasollu.com
Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

banner
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

ABD Mavi'ye boyanacak


Yıllar yılı global marka fakiri olarak bilinen Türkiye, kabuğunu kırıyor. Her üç ABD'liden birine Türk malı kot giydirmeyi başaran Mavi Jeans, yeni reklam kampanyasıyla ünlü The New York Times gazetesine haber oldu
Türkiye yıllardır ihracattaki "psikolojik" sınır olan 30 milyar doları geçemiyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri, uluslararası pazarlarda başarılı olacak ve adından sözettirecek 'global marka' yaratmakta yeterli adımların atılamaması. Türk firmaları, ancak son yıllarda kabuğunu kırmaya ve uluslararası arenada kendine yer edinmeye başladı. Bu firmalar arasında başarısı yabancı basında yankı bulanlar da var.

REKLAMIN GÜCÜ
Kot pantolonun anavatanı ABD'yi Türk yapımı "jean"lerle donatan Mavi Jeans de bunlardan biri. Her üç ABD'liden birine Türk malı kot satan, ürünlerini ABD eski Başkanı Clinton'ın kızı Chelsea'ye bile giydiren Mavi Jeans'in başarısı, dünyanın en ünlü gazetelerinden The New York Times'a haber oldu. Mavi Jeans'in ABD pazarında en çok satış yapan iki yabancı markadan biri olduğuna dikkat çeken gazete, şirketin dün başlayan reklam kampanyasına da değindi.

MTV, VH1 gibi özellikle gençlere yönelik yayın yapan kanallarda yayınlanacak olan reklamı ayrıntılarıyla anlatan gazete, Mavi Jeans'in kurucusu Sait Akarlılar'ın oğlu ve ABD Genel Müdürü Ersin Akarlılar'ın şu sözlerine yer verdi:

ÖNCE ABD SONRA DÜNYA
"Mavi Jeans'i bir dünya markası yapmak için kabuğumuzu kırıp ABD'ye açılmaya karar verdik. Yurtdışındaki en büyük pazarımızın ise jean işinin anavatanı ABD olması gerektiğini düşündük. Çünkü bunu burada yapmayı başarırsak, tüm dünyada kabul ettirebileceğimizi biliyorduk. Şimdi başlayacağımız kampanya da artık ABD'de zaten bilinen markanın imajını pekiştirmeyi amaçlıyor."

5 milyon dolarlık reklam yapacak
Gazete, Mavi Jeans ürünlerinin, ünlü jean markası Levi's'ta olduğu gibi vücuda oturan, ancak "masumiyet" temasını işleyen ürünler olduğunu ifade ediyor. Böylece şirket, ABD'de son yıllarda ön plana çıkan "muhafazakâr" kesimi de hedef kitlesine katmış oluyor.

Mavi Jeans'in reklamı, şirketin ABD'de satışlarının en yoğun olduğu mağaza olan "Maviland"de geçiyor. Mağazaya scooter ile giren iki kişi, üzerinde "Vücudunuza tam oturur" yazan bir odaya giriyor ve tamamen Mavi ürünleriyle donanmış, evrim geçirmiş olarak çıkıyor. New age tarzı müzikle süslenen reklamın sloganı ise "Made in Maviland". Şirket, 5 milyon dolarlık reklam kampanyası için ünlü reklam ajansı DavidSirieix.com ile anlaştı. Ayrıca reklamın sonunda sorulan sorulara doğru yanıt veren üç kişi, kampanya doğrultusunda sürpriz ürünlerle ödüllendirilecek.

Akarlılar'ın, "ABD'de ürünlerimizin modeli kadar kalitesi de tutuldu" sözlerine yer veren gazete, Mavi Jeans fiyatlarının ABD'de 52 ile 88 dolar arasında olduğuna dikkat çekti. Bu fiyatlar, Levi's fiyatlarının üzerinde ve DKNY, Calvin Klein gibi markalarla yaklaşık olarak aynı kulvarda.

10 yıla çok şey sığdırdı
Mavİ Jeans 1991 yılında Sait Akarlılar tarafından kuruldu. Akarlılar eski bir tekstilci. 1971'de Güven Giyim'le yurt içi pazarına üretim yapmaya başlayan Akarlılar, blue jeanle (kot pantalon) 1984 yılında tanıştı. O tarihte Erak Ltd.'i kuran Akarlılar, Mustang, Lee, Wrangler, His gibi yabancı markalara üretim yaptı. Erak, şu anda da Mustang, His, Rifle, Guess, Chevignon gibi markalara ürün veriyor. 1991'de Mavi Giyim'i kurarak Mavi Jeans markası ile üretim yapmaya başlayan Akarlılar, kısa bir sürede yurtiçi ve yurtdışında 2 bin 700'ün üzerinde satış noktasına ulaştı. Şu anda biri Bayrampaşa'da diğeri de Çerkezköyde'ki iki fabrikada yılda 9 milyon adet Mavi Jeans markalı hazır giyim üretiliyor. İki fabrikasında toplam bin 500 kişinin çalıştığı Mavi Jeans, 3 milyon 250 bin adetlik iç satışla Türkiye jean pazarının yüzde 15'ini elinde bulunduruyor.

23 DAKİKADA MAVİ
Mavi'nin Çerkezköy'deki fabrikasında günde 10 bin adet blue jean üretiliyor. Teknolojiden olabildiğince yararlanılan fabrikada bir kot pantalonun dikimi sadece 23 dakika sürüyor. Fabrika tam kapasite ile kullanıldığında yılda 7 milyon adet jeans üretebilecek.

Kafa tuttu
Mavİ Jeans kurulduğundan 5 yıl sonra jean'in anavatanı ABD'ye satış yapmaya başladı. Bu amaçla kurulan Mavi America Sportswear ABD ve Kanada'da bin 200 satış noktasına ulaşmayı başardı. Mavi markalı ürünler ABD ve Kanada dışında Almanya, Avusturya, İsviçre, Hollanda, Belçika, Lübnan, Rusya, Polonya, Mısır, Çek Cumhuriyeti, İngiltere gibi ülkelerde de satılıyor.

www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır