kapat
02.06.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Garildi
 

Hoşgeldiniz Albayım!


Bodrum mağazasında en fazla satışı askeri tesislere yapmayı öngören Metro, özel müşterilerin girişini bilgisayardan izleyecek ve onları mağaza içinde karşılayacak
Metro Grosmarket Bodrum'da açtığı yeni mağazasıyla ilk kez "birebir pazarlamayı" deneyecek. Metro, sürekli ve yüklü alışveriş yapan müşterilerine vereceği özel kart sayesinde bu kişileri mağazaya girdiklerinde tanıyacak. Kartı mağaza girişindeki bilgisayarda okutan müşteri ekranda "hoşgeldiniz" yazısı ile karşılanacak. Bilgisayar, daha önceden verilmiş siparişleri varsa onları hatırlatacak. Bu arada mağazaya gelen "hatırlı" bir müşteri ise, mağaza müdürü girişe gelerek "Hoşgeldiniz" diyecek.

Metro Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, dünyanın 22 ülkesinde faaliyette olan Metro Ag'nin ilk kez Türkiye'de bu sistemi uyguladığını belirterek, "Bu, bizim yarattığımız bir şey. Metro'nun Türkiye'deki en iyi müşterileri askeri birliklerdir. Bizden toplu alım yaparlar. Bu kartla örneğin bir albay mağazamıza geldiğinde, gerekirse mağaza müdürü odasından çıkıp kendisini karşılayacak" dedi.

METRO BEYAZA BOYANDI
Yapımına Şubat 2001'de başlanan Metro Cash & Carry'nin Bodrum mağazası 106 gün gibi rekor bir sürede tamamlandı. Önceki gün kapılarını açan Metro, 20 milyon marka mal oldu. Bodrumlu hotel, restaurant, catering ile bakkal ve esnafı buluşturmayı hedefleyen Metro Bodrum'un dış cephesi dünyada ilk kez Bodrum'un özgün mimari yapısına uyumlu olması için beyaz yapıldı. Taze ürünlerin hal anlayışıyla sunulduğu markette ayrıca her türlü deniz ürünü mevcut. Metro Grosmarket, Bodrum'daki özel buzhanesinde ticari işletmelere buz kalıbı da satacak. Gündüz uyuyup gece yaşayan Bodrum'da Metro Cash & Carry bu tempoya uygun olarak ilk ay 24 saat açık olacak. Genel Müdür Hakan Ergin, bunun bir deneme olacağını belirterek "işlere bakarak, uygulamanın devam edip etmeyeceğine karar vereceğiz" dedi.

Metro Bodrum'dan alışveriş yapmak için ilk etapta 15 bin kişi başvurdu. Yaklaşık 20 bin kalem mal satılacak olan Metro'da günde 120 bin kalıp buz satılması hedefleniyor. Metro AG'nin Doğu Avrupa Sorumlusu Gerardus Van der Putten de ilk kez Türkiye'de Bodrum mağazasının açılışında basının karşısına çıktı.

Birebir pazarlama
Geleneksel pazarlama zinciri olan bakkalların hâlâ var olmasını sağlayan "Hoşgeldiniz Ahmet Bey" uygulaması, marketler tarafından da benimsenmeye başladı. Bu uygulama Avrupa'da bile birkaç pilot marketle sınırlı iken Metro ilk kez Bodrum mağazasında birebir pazarlamayı deneyecek. Metro'nun en iyi müşterisi askerler olacak. Askeri birliklere büyük miktarda mal gönderen Metro Bodrum'da da özellikle askeriyeden gelir elde etmeyi hedefliyor. Metro Bodrum'da yüklü alışveriş yapan müşterilere özel bir kart verecek. Bu kartı girişte bilgisayarda okutan kişi eğer önemli biri ise belki de mağaza müdürü aşağıya inerek "Hoşgeldiniz Albayım" diyecek. Bu sistemi genel merkezden bağımsız olarak Metro Türkiye geliştirdi.

DünyanIn en büyük ticari gruplarından Metro AG içinde yer alan yapı market zinciri Praktiker, Türkiye'deki altıncı marketini İzmir Mavişehir'de açtı. Klasik yapı marketi ürünlerinin yanı sıra 'evinizde herşeyi kendiniz yaratın' sloganı ile hobi ürünleri ve teknik ürünleri de yelpazesinde bulunduran Praktiker'in Ankara Bilkent, Gaziantep, İstanbul Kartal, Ümraniye Carrefoursa ve Adana'da olmak üzere 5 mağazası daha var. Praktiker, 2001 yılında yaşanan tüm ekonomik olumsuzluklara rağmen her yıl en az iki yeni market açarak Türkiye'deki yatırımlarını sürdürecek.

Esen PİŞİRİCİ

 
Ekonomik programın başarıya ulaşacağına inanıyor musunuz?

Evet
Hayır

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır