kapat
05.05.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

ciceknet

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Garildi
 

Çağdaşlık&Çağdışılık


Taksim-4. Levent Metrosu günde 60 bin kişiye konforlu güvenli ve hızlı ulaşım sağlıyor.
Metroyu kullananların 8.5 kilometrelik yolculuğu sadece 11 dakika sürüyor. Devlet Demir Yolları da Haydarpaşa-Gebze arasında günde 60 bin yolcu taşıyor. Ancak yolcuların yüzde 25'i trenlere kaçak biniyor, kapkaç ve gasp kol geziyor. Büyükşehir Belediyesi raylı sistem ağını her geçen gün genişletiyor Devlet Demir Yolları ise 50 yıllık trenlerle taşımacılığı sürdürüyor...

İstanbul'da toplu taşımacılık hizmeti veren iki kuruluşun sunduğu imkanlar arasında uçurum bulunuyor. Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı arasında çalışan banliyö trenlerinin yolcuları ilkel vagonlarda yıllardır çile çekerken, geçtiğimiz yıl Eylül ayında hizmete giren Taksim-4. Levent Metrosu, İstanbullular'a rahat, konforlu, güvenli ve hızlı ulaşım imkanı sunuyor. Metronun ana veya ara istasyonlarına gidenler her 5 dakikada hiç aksamadan haraket eden vagonyara biniyor. Bütün istasyonlarda ve vagonlarda güvenlik görevlileri bulunduğu için yolcular kapkaççı kabusu yaşamıyor. İstanbullular çağdaş bir ortamda seşahat ediyor. Hızla yaygınlaştırdıkları raylı sistem sayesinde toplu taşımacılıkta büyük bir değişime imza attıklarını hatırlatan Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Rafet Bozdoğan, "Bazı projelerimizin yüzde 90'ını bazılarının ise yüzde 20'sini tamamladık" diyor. Metronun günlük 60 bin olan yolcu sayısının her geçen gün arttığına işaret eden Bozdoğan, "Amacımız kenti baştan sona raylı sistem ağı ile örmek" diye konuşuyor.

İSTANBULLU SEVDİ
Her geçen gün artan araç sayısına karşılık raylı sistemi geliştirmenin bir zorunluluk olduğunun altını çizen Bozdoğan şunları söylüyor: "İstanbullular metroyu kısa zamanda benimsedi. Taksim-Yenikapı hattının da devreye girmesiyle işlerliği artacak. Daha sonra sıra diğer bölgelere raylı sistemi götürmeye gelecek."

Gerekli hizmeti veremiyoruz
DDY 1. Bölge Müdürü Ömer Yılmaz, banliyö trenlerindeki çağdışılığın, yolcuya gerekli hizmeti verememekten kaynaklandığını söylüyor. 50 yıllık vagonlarla hizmet verdikleri Haydarpaşa-Gebze arasındaki trenlere günde 15 bin yolcunun kaçak bindiğini belirten Yılmaz, "Vakit kaybedilmeden yenilenmeye gidilmesi gerekiyor" diyor.

SEYHAN SEVİNÇ

 
2001 yılı Türkiye 1. Futbol Liginin şampiyonu kim olacak?

Fenerbahçe
Galatasaray
Gaziantepspor
Beşiktaş

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır