kapat

28.02.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Finansinvest
Üst sınıfa yeni soluk: Vel Satis
Renault'nun üst sınıfa yepyeni bir anlayış getirecek otomobili Vel Satis'in lansmanı, Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapıldı. Tasarımı 530 milyon euroya mal olan Vel Satis, Mercedes E serisi, Audi A6 ve BMW 5 serisiyle yarışacak...

Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı etkinlikleri, düzenlenen basın günleriyle başladı. 71. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda 30 ülkeden 300 firmanın 900 ürününün tanıtımı yapılacak. 36 dünya, 13 de Avrupa prömiyerinin gerçekleştirileceği fuarı, 350 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Geçen yıl 300 bin kişinin ziyaret ettiği Fuar, 93 bin metrekarelik alanda yer alıyor. Açılışı bugün yapılacak olan fuar, 11 Mart'a kadar açık kalacak.

TEK TEMSİLCİ
Fuarın açılışında en büyük ilgiyi lansmanı Renault Başkanı Louis Schweitzer tarafından yapılan yeni Renault Vel Satis gördü. Safrane'ın üretiminin durma noktasına gelmesinin ardından Renault'nun üst sınıftaki tek temsilcisi olacak Vel Satis, farklı modeliyle iddialı.

Tanıtım toplantısında bir konuşma yapan Schweitzer, "Renault 5 ve Safrane ile üst segmentte tam başarılı olamadık. Vel Satis bunu sağlayacak. Mercedes E, Audi A6, BMW 5 rakiplerimiz. Ancak rakiplerimizin ürünleri birbirlerine benziyor. Biz farklıyız. Bu burjuiva bohemler için bir araç değil. Çok lüks. İki tane V6 motorlu modelimiz var. Bunlardan biri 3.5 motorlu ve benzinli, 235 beygir güç üretiyor. Diğeri ise 3.0 dizel, 180 beygir güç üretiyor" dedi.

Motor denemelerinin tamamlanması halinde 2002 başında piyasaya çıkması planlanan Vel Satis, toplam 7-8 yıl üretilecek ve üretim miktarı 300 bin araçla sınırlı tutulacak.

'PİYASA ALIŞACAK'
Schweitzer, basının lansmanın neden erken yapıldığı ile ilgili sorusunu yanıtlarken de "Otomobilin modeli oldukça farklı. Bu nedenle amacımız önceden insanlara tanıtıp alıştırmak. Böylelikle daha yumuşak bir geçiş imkanına sahip olacağız" dedi. Vel Satis'in tasarımı için 530 milyon euro yatırım yaptıklarını anlatan Schweitzer, otomobilin tek bir merkezde üretilerek dünyaya dağıtılacağını da sözlerine ekledi.

Schweitzer, hybrid ve elektrikli otomobillerin de yakın zamanda geleceğini vurguladı ve elektrikli Kongoo'nun ilkbaharda piyasaya sürüleceğini bildirdi.

Peugeot 307'ye büyük ilgi
Cenevre Otomobil Fuarı'nda en çok ilgi gören otomobillerden biri de Peugeot'nun yeni 307 modeli oldu. Şirketin yüzde 33'lük pazar payıyla Avrupa'nın en geniş segmenti olan M1 segmenti için ürettiği seri için 7 Milyon Franklık yatırım yapıldı. 307, ilk etapta Peugeot'un ve Sochaux ve Mulhouse'daki fabrikalarında günde 2.000, yılda 550 bin adet üretilecek. Peugeot 307, 4.20 m uzunluk, 1.73 m genişlikle ve 1.51 m yükseklikle, M1 segmentindeki en geniş hacimli otomobil olma özelliğini taşıyor.

Oto Fuarı'ndan notlar
* Bu yıl 71. düzenlenen Cenevre Motor şovda 30 ülkeden 300 firma 900 ürün sergiliyor.

* İş-Tim'in Aria ismi fuarda karşımıza Hindistan'ın oto üreticisi Tata'nın yeni ürünü olarak karşımıza çıktı. Aria coupe büyük ilgi çekti.

* Fuarda en fazla ilgi çeken modeller arasında Alfa Romeo 147, Peugeot 307, Mini one, Stilo, Lanchia'nın standında iki heykeltraştan biri büst yaparken diğeri Lanchia marka otomobili tahtadan yontuyordu.

* Fuarda bayan hosteslerin olmaması ilgi çekti.

* Fuardaki 49 otomobil ilk kez beğeniye sunuldu.

Devalüasyon Fiat'a yaradı
Türkİye'de yaşanan ekonomik kriz, Fiat'ı olumsuz etkilemedi. Fiat Oto Başkanı Roberto Testore, Türkiye'de yaşanan devalüasyonun Fiat'a yaradığını söyledi. Testore, Fiat'ın Doblo ile yılda 90 bir otomobil ihraç ettiğini belirterek, devalüasyonla birlikte daha avantajlı konuma geldiklerini söyledi. Türkiye'nin bu tür ekonomik krizlere alışık olduğunu vurgulayan Testore, akıllı ve dikkatli atılacak adımlarla bu krizin de aşılacağını söyledi. Testore, "Türkiye çok dinamik bir ülke. Bu krizi de kendi dinamikleri içinde çözer" dedi.

"Stok maliyetleri zorluyor"
Cenevre Otomobil Fuarı'nda Tofaş Fiat Murahhas Azası Raspino ile biraraya gelerek gazetecilerin sorularını yanıtlayan Mehmet Zeytinoğlu son yaşanan krizle maliyetlerin karşılanamaz hale geldiğini söyledi. Zeytinoğlu, "Stokta 700 otomobil var ve her otomobilin maliyeti yüzde 40 arttı bunu karşılamak artık mümkün değil" dedi. Ferrari ve Maserati'nin distribütörlüğünü yürüten Zeytinoğlu Grubu'nun, bu otomobillerle ilgili sorun yaşamadığı bildirildi. Otomotiv Grubu Başkanı Cemil Erman "3-4 kişiye 360 Modena arıyoruz. Bu markalarda sorun yok" dedi.


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır