Mel Gibson'un son filmi "Kadınlar Ne İster"de Gibson, büyük bir reklam ajansında yaratıcı direktör. Ama ajansın büyük bir sorunu var: "Kadınlara hitap edememek". Çünkü ajansın yaratıcı direktörü yani Gibson iflah olmaz bir maço... Bu yüzden kadınlardan, kadınlara yönelik reklamdan yani kadınların ne istediğinden hiç anlamıyor.
Reklamlarda kadınlara yönelik olmak ne demek? Kadın tüketiciye ulaşmanın kıstasları neler? Kadınlar ne ister? Bu soruların yanıtlarını bulmak için kendimizi bir tanıtım kampanyasının ortasına attık. Reklam Ajansı Sanart, müşteri ise Hotiç...
Sanart'ın yaratıcı direktörü Rasim Domaç filmdeki yaratıcı direktöre hiç benzemiyor. O, kadınların ne istediğini bilen bir profesyonel. Domaç'a göre reklam yaratmak, müşterinin firmaya başvurmasıyla başlayan bir süreç. Domaç bu süreci şöyle anlatıyor. "İlk önce müşteriden sezonla ilgili konseptini alıyoruz. Sonra bu konsepti en güzel nasıl yansıtabileceğimizi tartışıyoruz. Hedef kitle çok önemli. Örneğin Hotiç 30 yaşın üzerindeki şehirli kadınlara hitap etmek istiyor. Bu kadınların hayata bakışları, beklentileri bizim tasarımlarımızı çok etkiliyor."
Amacı 30 yaşın üstü kadınları etkilemek olan Hotiç, bu yaz için konseptlerini "Kadın, gücünü doğadan alır" cümlesiyle belirlemiş. Bu cümle üzerine Sanart yaratıcı ekibi doğadan gelen ateş, su, toprak hava gibi dört elementi kadınlaştırmış. Ve "Kadının bir yanı ateştir", "Kadının bir yanı topraktır", "Kadının bir yanı havadır", "Kadının bir yanı sudur" sloganlarını üretmişler.
"Hayat kadın için bir krallıktır" diyen Rasim Domaç'a göre başarının sırrı kadınca bakmasını bilmekten geçiyor...
* Söz konusu ürün bir ayakkabıysa... İlk önemsenen görünümdür rahatlık çoğu kadın için ikinci planda gelir. Kadınların büyük bir çoğunluğu ayakkabının önce formunu beğenir.
* Kadınlar aldıkları malın başka bir kadın tarafından da satın alınacağı düşüncesini sevmezler. Dolayısıyla yapılan reklamda ürünün "kişiye özel" olduğu yalan da olsa vurgulanmalıdır.
* Eğer ürün zayıflamak, selülitleri yok etmek gibi şeyler vaat ediyorsa reklamda bunlar kanıtlanmalıdır.
Sibel Arna