21.02.2001

Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001

İETT'den şikayeti olmayan İstanbullu yok

istanbullular'dan İETT ile ilgili şikayetlerini bize iletmesini istedik, telefonlarımız, faksımız kilitlendi... Kentin dört bir yanından şikayet geldi... Görünen İETT'nin çağa ayak uyduramadığı, bir anlamda İstanbullular'a ilkel düzeyde hizmet sunduğu... İstanbullular genelde otobüs sayısının yetersizliğinden, seferlerin gecikmesinden, balık istifi seyahat etmekten ve şoförlerden azar işitmekten şikayetçi... Önceki gün ŞIK F'deki programıma konuk olan İETT Genel Müdürü Nevzat Pakdil bu şikayetlere hak veriyor... Ancak bürokrat olması nedeniyle pek fazla birşeyler söylemek istemiyor... Bana göre söylemek istediği şu; 15 milyon nüfuslu bir kentte insanları hala otobüsle taşımaya kalkarsanız, raylı taşımayı yok sayarsanız bu şikayetler doğal... Bu gerçeği kabul ediyoruz... Ama yine de çağa uygun hizmet istiyoruz...

Raylı sistemin güzergahı yanlış
E-5'e raylı sistemin kurulacağını duyunca sevindim Güzergahını öğrenince hayal kırıklığına uğradım. Raylı sistemin son ulaştığı nokta bölgenin merkezi olmalı. Harem'de terminal ve araba vapurundan başka ne var? Maltepe'den direkt Kadıköy'e mi gitmek istersiniz, yoksa Harem'e gidip oradan Kadıköy'e gitmek için araba mı ararsınız? E-5 üzerinde yerleşim alanları yok, plazalar var. Onlar da servis aracı kullanıyor. Minibüs yolu raylı sistem için yeterli. Gülseven Köse

* ÜSKÜDAR

Saati değiştirdiler
ACISU Mahallesi hattında çalışan 9 D otobüsünün saat 18.40 seferi saat 19.10'a alındı. Soğuk hava şartlarında en az 40 dakika durakta beklemek zorunda kalıyoruz. Bazı kişiler 320 numaralı halk otobüsüne biniyorlar ama mavi kartı olan bizler bu otobüste geçmediği için binemiyoruz. Avni Dedeli ve 22 imza

* KARTAL

Körüklü istiyoruz
KADIKÖY hattında çalışan 21 A otobüsüne Orhantepe durağından binmek imkansız. Sabahları balık istifi gidiyoruz. Hiç olmazsa saat 07.00-09.00 arası körüklü otobüs konsun. Nuri Engiz

* KAĞITHANE

İnsanlar üst üste
BAŞAK Konutları'ndan Şişli ve Taksim'e giden 48 H otobüsü sabah erken saatlerde iki sefer yapıyor. Bu otobüsün günün her saatinde çalışmasını istiyoruz. Serpil Karacalar

* ESENLER

Hırsızlık oluyor
BAKIRKÖY'e dersaneye gidiyorum. Sabah saatleri otobüs öyle kalabalık oluyor ki, kimin eli kimin cebinde belli değil. Son zamanlarda yankesicilik olmaya başladı. Cihan Eligüzel

* MALTEPE

Otobüsler eski
KADIKÖY hattında çalışan 21 G otobüslerinin hepsi eski. Dün 07.30 otobüsü Göztepe Köprüsü'nde bozuldu. İşimize geç kaldık. Körüklü otobüslerin yenilenmesi gerekiyor. Selma Sezgin

* ŞİŞLİ

Geç geliyor
146 M Şişli-Başakşehir otobüsü devamlı geç geliyor. Aksaray-Eminönü'e 15 dakikada bir otobüs kalkıyor. En son 1.5 saat durakta bekledim. Sabah ve akşam saatlerinde ek seferlerin konulmasını istiyoruz. Ünsal Karaaslan

* AKSARAY

40 dakikada bir
METRO bağlantılı Aksaray-Taksim hattında çalışan indirimli otobüsler 15 dakikada bir kalkıyordu. Şimdi bunu 40 dakikada bire çıkardılar. Artık üst üste gidiyoruz. Sibel Yıldızbaş

Tek otobüs
TOPÇULAR'da oturuyorum. İslambey'den Şişli'ye 55 numaralı otobüs hattı açıldı. Sabahları sadece tek otobüs kalkıyor, sonra bütün gün kayboluyor. Figen Yıldız

* DAVUTPAŞA

Ağaç oluyoruz
ÜLKÜ Sitesi'nde oturuyorum. 33 B Esenler-Eminönü otobüsü 45 dakikada bir geliyor. Sabahları işe geç kalıyoruz. Geliş saatleri de birbirini tutmuyor. Duraklarda ağaç oluyoruz. Nuran Eroğuz

* ESENLER

İETT otobüsü yok
TURGUTREİS Mahallesi'ne giden bir tane İETT otobüsü yok. Halk otobüsüne mahkum olduk. Bakırköy hattına iki otobüs koysalar herkes rahat edecek. İsmail Yavaş

Otobüs durmuyor
HALİÇ girişindeki Ayvansaray durağında Bakırköy ve Şirinevler yönünden gelen otobüsler durmuyor. Her gün işimize geç kalıyoruz. Ömer Durak

* KADIKÖY

Geç geliyor
İÇERENKÖY-Kadıköy hattında çalışan 19 numaralı İETT otobüsleri çok geç geliyor. Bu arada halk otobüslerine devamlı yol veriyorlar. Yolcular

* AKSARAY

İşkence çekiyoruz
VATAN Caddesi'nden geçen 3 T Cevatpaşa-Taksim hattı otobüslerine binen herkes işkence çekiyor. O kadar kalabalık ki, bu soğuk havada bile Taksim'de otobüsten kan-ter içinde iniyoruz. Tuğrul Etik

* ATAKÖY

Cüzdanım çalındı
98 İ İnönü Mahallesi-Bakırköy hattında çalışan otobüsler akşamları çok kalabalık oluyor. Geçenlerde bu kalabalıkta cüzdanım çalındı. Suat Aydın

* KOZYATAĞI

Şikayet telefonu
İETT otobüsleri şoförleri yolculara kötü davranıyor. Otobüsleri hor kullanıyorlar. Otobüslerin arkasına bir şikayet telefonu yazılırsa belki bu işler düzelir. Doğan Göker

* MALTEPE

Köprüye durak
FATİH Sultan Mehmet Köprüsü'nün Avrupa Yakası'na otobüs durağı konulmasını öğrenciler olarak istiyoruz. Otobüs bizi 4 Levent'te bırakıyor. Bülent Akbenoğlu

* EMİNÖNÜ

Yeşilköy'e hat açın
BEYAZIT'tan her yere İETT otobüsü var. Ama Yeşilköy-Yeşilyurt'ta bir tane otobüs kalkmıyor. Sahil kesiminden bu semtlere yetkililerden hat açılmasını istiyoruz. Rahmi Aydın

* BAHÇELİEVLER

Hep ayaktayız
4 YILDIR Şirinevler'den Mecidiyeköy (85 M) otobüsüne biniyorum. Bir gün oturmak nasip olmadı. Her sabah ve akşam ayakta yolculuk ediyorum. Mustafa Büyükaktaş

* EMİNÖNÜ

2 saat bekledim
32 E Bayrampaşa-Eminönü otobüsünün Pazar günleri durakta yazdığı saatte geldiğini şimdiye kadar görmedim. 2 saat beklediğimiz günler oluyor. 32 T ve 32 A da aynı. B.Aydeniz

İşe geç kaldım
ŞİŞLİ'ye giden 55 numaralı İETT otobüsü 07.15'de kalkması gerekirken, 08.30'da gelip kalkabildi. İşime en az 1.5 saat geç kaldım. Hüseyin Başaran

* ÜSKÜDAR

Bekletiyorlar
16 A Pendik otobüsü 15 dakikada bir kalkması gerekirken çoğu zaman iki seferi birleştirip yarım saatten fazla yolcuları duraklarda bekletiyor. Bilhassa yağmurlu havalarda bu çile daha da uzuyor. Nevin Tamay

* KOCAMUSTAFAPAŞA

Halk otobüsü
EMİNÖNÜ, Taksim ve Beyazıt otobüsleri beşer dakika ara ile kalkıyorlar. Ama Harekat Amirliği, halk otobüslerine öncülük yapıp arka arkaya onları kaldırıyor. Berrin Puluz

* MASLAK

Saygısızlık
GAZETECİLER Sitesi'nin iki otobüsü var. Mecidiyeköy hattı düzenli, Beşiktaş'a gidenler saatlerine uymuyor ve şoförlere sorduğumuz zaman bizlere saygısız davranıyorlar. Selma Yiğit

* YAKACIK

Arka kapıdan yolcu
UĞUR Mumcu-Kadıköy hattında çalışan 21 U otobüsleri çok yetersiz kalıyor. Şoförler arka kapıdan yolcu almak zorunda kalıyor. Hicran Turan

* BEYKOZ

Yeşil otobüs istiyoruz
121 A Beykoz-Mecidiyeköy otobüsüne kalabalıktan binilmiyor. 17.55'de kalkan 11 H otobüsünün körüklü olarak değiştirilmesini istiyoruz. Ayrıca Beykoz'a neden yeşil otobüsler verilmiyor? Murat Şenyüz

* ÜMRANİYE

Turşu kavanozu
ATAKENT'te oturuyorum. 9 A Üsküdar otobüsüne biniyorum. Sanki turşu kavanozuna sıkıştırılıyoruz. Her gün insanlar kapılarda sıkışıyor. 40-50 dakikalık bu yolculukta camlar bile açılmıyor. Ayrıca 20 Ü Tepecik-Kadıköy hattında çalışan otobüs kalabalıktan ara duraklarda duramıyor. Nilgün Gül

* GAZİOSMANPAŞA

Yürüyorum
TAKSİM'e gitmek için her gün Eyüp İslambey Mahallesi'ne yürüyorum. İstanbul'un en kalabalık ilçelerinden biri olan Gaziosmanpaşa'ya, Taksim'e niye İETT otobüsü konmuyor?

Turgay Kerto

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır