kapat

03.02.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yazarlar
Bağdat Caddesi canavarı yeniyor
Alınan önlemlerle Cadde'de araba yarıştıranlar günden güne azalıyor. Selin ve Erdem'den sonra ölümlü trafik kazası olmadı

Erdem Celasun ile Selin Uras'ın hayatını kaybettiği trafik kazasının ardından, tüm Türkiye'nin dikkatlerini çevirdiği İstanbul Bağdat Caddesi'nde 9 aydır hiç ölümlü trafik kazası gerçekleşmedi. Bağdat Caddesi'ndeki trafik ekipleri, 24 saat boyunca hatalı ve tehlikeli araba kullanan sürücülere göz açtırmıyor. Denetimlerin sıkılığı sonrası üzücü kazanın meydana geldiği günden bu yana bölgedeki trafik kazaları sonucu ölüm sayısı sıfır olarak geçekleşirken yaralamalı kaza sayısı 48, hasarlı kaza sayısı ise 800 olarak gerçekleşti.

KARA NOKTA
Trafik Denetleme Şube Müdürü Murat Kurt'un bizzat denetimiyle gerçekleşen uygulamalarla daha önce trafik kazaları açısından İstanbul'un "Kara Nokta"sı olan bu bölge güvenilir hale getirildi. Trafik ekipleri, Bağdat Caddesi üzerinde üç ve sahil yolunda iki sabit uygulama noktasının dışında, seyyar halde dolaşan iki ekip ve bir radar ekibiyle gecenin geç saatlerine kadar trafik canavarlarının bölgede cirit atmasına müsade etmiyor.

2000'DE SADECE ONLAR
Hız tutkunlarının başka semtlerden bile yarışmak için özel olarak geldiği Bağdat Caddesi, bu özelliğini kaybetmek üzere. 2000 yılının tek ölümlü kazası ise Nisan ayını, Mayıs'a bağlayan gece meydana gelen ve Erdem Celasun ile Selin Uras'ın hayatını kaybettiği kaza oldu. Selin ile Erdem'in hayatını kaybettiği kazanın ardından Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından cadde ve sahil yolu üzerinde fiziki önlemler alındı.

Otomobillerin gelişigüzel şerit değiştirmesini önlemek amacıyla şerit aralarına enlemesine ve dikine butonlar konulurken, orta refüjlere uyarı levhaları yerleştirildi. Kavşaklara yakın yerlere uzun çizgiler çizilen Cadde'nin, 3 kritik noktası da ihalenin sonuçlanmasının ardından casus kameralarla 24 saat sürekli gözlenebilecek. Selin'in Cadde'de hayatını kaybetmesinin ardından baba Boray Uras'ın verdiği mücadele sonrası Cadde sakinlerindeki trafik bilinci daha da gelişti. Vatandaşlar da aşırı hızlı araç kullananlara karşı tepkilerini belli etmeye başladı...

5 NOKTADA DENETİM
Cadde üzerinde alınan fiziki önlemlerin yanısıra trafik ekiplerinin uygulamaları da haftanın 7 günü geç saatlere kadar sürüyor. Yol daraltılması esasıyla Suadiye Beymen önü, Göztepe ışıklar ve Konak, sahil yolunda da Caddebostan Migros ve Bostancı mevkiilerinde denetimler gerçekleştiriliyor. Ayrıca seyir halinde iki ekip ve bir radar ekibi de bölgede sürekli ring halinde dolaşıyor.

'Gazcı' gençler ikna ediliyor!
İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürü Murat Kurt, günün 24 saati devam eden uygulamalar sayesinde "gazcı" adı verilen hız tutkunlarının önüne geçtiklerini söyledi. Kurt, kısa bir süre sonra kurulacak kamera sistemiyle de caddede kuş uçurtulmayacağını ifade etti.

Bağdat Caddesi'nde şehiriçi hız limitlerinin geçerli olduğunu hatırlatan Kurt, hız yapabilecek potansiyelde olan gençlerin tespit edilerek onların aileleriyle şubede toplantı yaptıklarını ve aileleri uyardıklarını kaydederek bunun çok etkili bir yöntem olduğunu belirtti.

CAYDIRICI CEZALAR
Bağdat Caddesi'nde Selin ile Erdem'in hayatını kaybettiği üzücü kazadan önce de tedbirler alındığına değinen Kurt, "İstatistiklere de dikkat edilirse bölgede yıl içinde o üzücü kazanın dışında hiçbir ölümlü kaza meydana gelmedi. Sabit ve seyir halinde yaptığımız uygulamalar trafik canavarlarının gözünü korkuttu. Cezalar da caydırıcı oldu" dedi.

Kurt, Bağdat Caddesi'nin İstanbul'daki trafik kazaları açısından kara nokta olmasına rağmen bunun şimdilerde ortadan kalktığını da sözlerine ekledi. Trafik Denetleme Şube Müdürü Murat Kurt, Türk Ceza Kanunu'nun 565. Maddesi'nin titizlikle uygulandığını vurgulayarak "Bu madde kapsamında 2000 yılında 90 sürücüye, 2001 yılının ilk ayında da 43 sürücüye ceza uygulaması yapıldı. Bu maddeye göre biz 39 milyon 800 bin lira trafik cezasını anında kesiyoruz. Bunun yanında mahkemeye sevk edilen sürücüye burada da 34 milyon cezanın yanısıra 20 gün hapis cezası verilebiliyor" dedi.

Bülent ERGÜN-Celal YILDIZ


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır