kapat

30.01.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yazarlar
Solcuların parkası yeni neslin markası
Kapişonlu yeşil parka 1970'li yılların modasıydı, ayaklarda ise asker postalı vardı. Aradan 30 yıl geçti. Aynı renk mont ve botlar yine moda. Ama fiyatları 100 milyonlarla ifade ediliyor

Yetmişlerde yeşil asker parkaları ve ağır postallar giymek gençliğin en büyük zevkiydi. Bu kıyafetlerin solcu üniversite gençliği için ideolojik bir anlamı vardı. Askere gidenlerden bir çift bot ve ağır bir parka istemek adet haline gelmişti. Şimdi bu moda, tam 30 yıl sonra gençleri yeniden etkisi altına aldı. Tek farkla, artık yeşil parka ve asker postalı solculuğun değil, zenginliğin sembolü...

HER KÖŞEBAŞINDA ONLAR
30 yıl önce Ankara Kızılay'da, İstanbul Taksim'de, sinema çıkışlarında, tiyatro girişlerinde, üniversite kampuslerinde giyilen kıyafetlerin 2001 versiyonunu her köşebaşında görmek mümkün. Kombinler hep aynı: Barbour mont, jean pantolon ve Buffalo botlar. Renkler de aynı: Yeşil, kahve, siyah.

30 yıl önce aynı renkler politik görüşü temsil ederken, bugün "yeni gençliği" temsil ediyor. Ama bu gençlik politik bir görüşün temsilcisi değil. Onlar giydikleri markayla sahip oldukları sosyal statüyü göstermeye çalışıyorlar. Çünkü Barbour montları 170, Buffalo botları da 90 milyon liradan satılıyor.

Buffalo botların distribütörü Deriden mağazaları yetkilisi Gürkal Celal Özer, ilginin nedenini şöyle açıkladı: "Alışveriş yapan insanlarda sürü hareketi görülür. Dün Cat ve Harley botlar revaçtaydı, bugün Buffalo tutuluyor. Gençler bu ürünleri birbirlerinden görerek, sosyal statülerini belirmek için satın alıyorlar. Bir çeşit kimlik oluyor."

SATIŞLAR 2 YILDA PATLADI
Barbour markasını Türkiye'ye getiren Doğa Spor Malzemeleri Genel Müdürü Ergun Öz ise talebin nedenlerini çözebilmiş değil. Öz, "Barbour'u 15 senedir Türkiye'ye getiriyorum. Hatta insanlar tanısın diye fuarlara bile götürdüm. O zaman fiyatlarını görenler, 'Yanında arabada veriyor musun?' diye benimle dalga geçtiler. Şimdi hepsi müşterim. Kısacası 2 yılda bir patlama yaşadık" diye konuştu.

Gençler de bu tarz giyimi seçme nedenlerini açıkça ortaya koydu:

"Bağdat Caddesi'nde 100 kişi aynı kıyafeti giysin bir hafta içinde bu sayısı bini bulur. Maksat karizma olsun."

"Özendik, büyümek istedik."

"Kalitesi hakkında fikrimiz yok ama pahalı olduğuna göre iyidir."

Öge DEMİRKAN


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır