kapat

12.01.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Online
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Dumankaya
Profilo, kumaş ekranla Nasdaq'a çıkacak
Profilo Telra, Las Vegas CES Fuarı'na, son icadı bakır telle dokunmuş katlanır ekran ile katıldı. Amaç, bu ürünle 2001 yılı sonunda Nasdaq'da işlem görmek

ABD'nin Las Vegas kentinde düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı'na (CES) bu yıl ilk kez katılan Profilo Telra, yeni ürünü "katlanır bakır kumaş ekranı" da görücüye çıkardı. Dünyanın 125 ülkesinden bin 800 teknoloji şirketinin katıldığı Tüketici Elektroniği Fuarı'nda, Rusya, İsrail ve Philips ortaklığıyla geliştirdiği son ürünü katlanabilir kumaş ekran Visson'u tanıtan Profilo Telra, 2001 sonunda Nasdaq'da bu ürünün halka arzını hedefliyor.

Profilo Telra, fuarda aynı zamanda akıllı buzdolabını (web-fridge) da tanıttı. İnteraktif internet bağlantılı buzdolabı sayesinde dolaptaki yiyecekler monitörden görülebiliyor. Ayrıca buzdolabı, son kullanma tarihi geçmiş ürünler için uyarıda bulunuyor ve interaktif bağlantıyla sanal markete sipariş veriyor.

HEDEF NASDAQ
Yeni ürünü "görüntü teknolojisinde bir devrim" olarak tanımlayan Profilo Telra Elektronik Grup Başkanı Göksen Körezlioğlu, Çerkezköy'de kurulan 15 milyon dolarlık tekstil dokuma tesislerinin 50 milyon dolar daha ek yatırımla tamamlanacağını belirterek, "Top top bakır kumaş üretip, top top ekran yapacağız. Bakırı da grup şirketimiz Botel'den alacağız. Bir çantaya giren bakır ekrandan 100 metrekarelik ekran çıkacak. 2001 sonunda hareketli görüntüyü ortaya çıkarmayı 2002'de de televizyon görüntüsünü sağlamayı amaçlıyoruz" dedi. Körezlioğlu, şöyle sürdürdü:

"Bugün çok şamata yapmadık ama gelecek yıl çok daha etkili bir ürün olacak. Ve Nasdaq'a çıktığımızda ürün kendini ispatlamış olacak. O zaman çok daha yüksek bir değer elde edeceğiz. Philips'ten başka ortak aramıyoruz. Bireysel yatırımcıları da 2-3'le sınırlayacağız. 10-15 milyon dolarlık bir bireysel yatırımcı katkısı istiyoruz. Bu, görüntü teknolojisi anlamında dehşet bir teknoloji. Bu ürün ticari hale geldiğinde, katlanabilir özelliği olduğu için ebat sınırlaması kalmayacak.

Visson, Profilo Telra'nın katlanabilir ekran için kurduğu bir şirket. Şirketin kuruluş öyküsü çok ilginç. Fikrin arkasında, Holding Yönetim Kurulu Başkanı Jak Kamhi'nin İsviçre'de yaşayan oğlu Hayati Kamhi var. 2000'li yıllar stratejisini, "mukayese edilemeyen teknolojiler üretmek" olarak belirleyen Profilo Telra, önce Ar-Ge departmanını güçlendirmeyi hedefler.

Bu hedefe ulaşırken de dünyanın çeşitli ülkelerinde şirketle uyumlu çalışacak taşeron laboratuvarların arayışına girer. İlk olarak da Rusya'da bir laboratuvar bulunur. Rus kadın mühendis Irina Kiryuschev'in üzerinde çalıştığı bu fikre, Profilo Telra'nın birlikte çalıştığı İsrailli bir firmanın da teknolojisi katılır. Bu iki firmayı birleştirerek Visson adlı şirketi kuran Profilo Telra, çalışma için ekibi oluşturur. Telra'nın yüzde 60'ına sahip olduğu Visson şirketine Philips de yüzde 5 oranında ortak olur.

Teknoloji devleri peşinden koşuyor
Profilo Telra, yeni yazılım programı EPC (Elektronik Program Bilgi Bankası) ile de televizyon teknolojisinde büyük bir atağa hazırlanıyor. Yaklaşık 8 yıl önce patenti alınan ancak bugünlerde piyasaya sürülen bu programda TV istasyonlarının haftalık proramları bir teletext bandı üzerinden yayınlanıyor. EPC donanımı olan TV bu yayını alıyor ve TV istasyonlarının programlarını konu başlıklarıyla sınıflandırıyor. Böylece televizyonda "Haberler" tuşuna basıldığında o günün tüm haber programlarının saatleri geliyor. Tüm programlar uzaktan kumanda ile hafızaya alınıyor ve zapping'e gerek kalmıyor. Televizyon kendisi EPC yazılımına sahip olduğu gibi istenirse EPC Box ile de bu teknoloji televizyona uyarlanabiliyor. Profilo Telra'nın konsepti ve patentine sahip olduğu bu yazılımı şu anda Sony, Philips, America Online-Time Warner ve Motorola kullanıyor. Ancak Profilo Telra bu şirketlerle patent hakları konusunda karşı karşıya gelmek yerine, onların elindeki diğer projelerde işbirliği yapmak konusunda anlaşma yapmayı tercih etti.

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır