kapat

19.09.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
banner
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
İnternetin yönünü tüketici çizecek
Intel Başkan Yardımcısı Otellini, yeni internet stratejilerinde müşterinin kazandığı önemi vurguladı

Intel Başkanı Craig Barrett'tan sonra Türkiye'yi ziyaret eden en üst düzey Intel yöneticisi olan Intel Mimarisi Grubu Genel Müdürü ve Yürütme Kurulu Başkan Yardımcısı Paul Otellini, İstanbul'da "21. yüzyıl interneti" konusunda konferans verdi. Konusunu teknoloji-ticaret ilişkisi, teknolojinin rekabette sağladığı avantajlar, Intel'in e-iş vizyonu ve internetteki Intel çözümlerinin oluşturduğu toplantıya Türkiye bilişim sektöründen 250 yönetici katıldı.

Konferansta dünyanın neresinde olursa olsun ticaret yapan herkesin e-ticaret sınırları içerisinde hareket etmeye başlayacağına dikkat çeken Otellini, teknolojinin başarılı bir iş için anahtar görevi üstlendiğini söyledi. Gelişmiş network teknolojileriyle şirketlerin dünyaya açıldığını belirten Otellini, bu yolla dünya ekonomisinin tamamen değiştiğini belirtti.

2. nesildesiniz
Gelişmekte olan yeni internet teknolojilerine de ışık tutan Paul Otellini, sözlerine şöyle devam etti:

"Birinci nesil internet kullanıcıları sanal ortamda sayfa oluşturmakla yetindi. İkinci nesilde e-ticaret adını verdiğimiz internet üzerinden satışlar başladı. Türkiye henüz bu aşamada. Fakat teknolojik evrim devam ediyor. Bizim üçüncü nesil olarak nitelediğimiz aşamada ise akıllı network'ler, insansız ortamda birbirleriyle anlaşıyorlar. Tamamen kendiliğinden işleyen otomatik sipariş zincirleri zamanı en iyi şekilde kullanma imkanı sunuyor" dedi. Otellini, üçüncü nesil network teknolojisinin şu an dünyada kullanılmakta olduğunu ifade etti. Tüm teknolojik gelişmelere rağmen işin başında da sonunda da müşterinin bulunduğunu hatırlatan Otellini, şirketlerin bu gerçeği gözönünde tutarak iş stratejilerini oluşturmaları gerektiğini söyledi.

Esnek teknolojİ Şart
Gelecekte devletlerin sadece "e-devlet", şirketlerin de sadece ".com" şirketi olmasının yeterli olmayacağını belirten Otellini, sağlam bir iş planına ve gelişmeye açık bir teknolojiye sahip olmanın internet ekonomisinde başarı için artık daha da önem kazandığını söyledi. Otellini, "Eğer internet ekonomisinde e-pazaryeri, B2B gibi kavramlara ayak uydurmak istiyorsanız, kullandığınız teknoloji esnek ve ölçeklenebilir olmalı. Yeni teknolojileri iş modelinize uydurmaya açık olmalısınız" dedi.

Araştırmalara göre e-iş hızla gelişiyor. Forrester'ın yaptığı tahminlere göre, 2004'te Avrupa e-iş sektörü 1.6 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşacak. Avrupa satışlarının 1.26 trilyon dolarlık bölümünü işletmeler arası (B2B) elektronik ticaretle gerçekleştireceği belirtiliyor.

Mahmut SANCAK


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır