kapat

19.09.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
banner
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Su pazarında damacana savaşı
6 bin su istasyonunun kapanmasıyla ortaya çıkan 450 milyon dolarlık pazar büyük holdinglerin gözdesi oldu

Düne kadar su istasyonlarının tekelinde olan büyük şehirlerdeki su pazarının, istasyonların kapanması ile geri dönüşümlü ambalajlarda su satışına kayması, sektörde pet şişe yatırımı bulunan büyük şirketleri, pazardaki stratejilerini yeniden gözden geçirmeye itti. İstasyonların kapanmasıyla, yöresel şirketler dahil, onlarca firma sektöre akın etti.

Kısa süre öncesine kadar birkaç şirket tarfından yürütülen damacana su üretimi de birdenbire gözde yatırım alanı oldu. Hamidiye, Kardelen, Komili derken Sanko Holding'in şirketi Sansu ve Sabancı Danone ortaklığından doğan Danonesa da pazara giren firmalar arasında. Sektörde 80'in üzerinde şirket olduğu ifade ediliyor.

Pazarın damacana su üreticilerine kalması, holdingleri de bu alanda yatırım yapmaya yöneltti. Çünkü 450 milyon doları bulan Türkiye su pazarında damacana ve geri dönüşüm ambalajlı suyun payı yüzde 80'i bulurken, pet şişenin payı sadece yüzde 20. Damacana su sektöründeki 30'u aşkın firmaya rakip olan Sansu'nun ardından Sabancı Holding de Ekim ayında pazara girecek.

Sektöre yatırım yapanlar öncelikle evleri hedefliyor. Pazarın büyük kısmını oluşturan evlerdeki tüketimden pay almak isteyen firmaların çoğu evlere servis yapıyor. Bu da pet şişe suyuna göre damacanalara çok büyük üstünlük sağlıyor.

SABANCI HEDEF BÜYÜTTÜ
Sudaki yeni hedefini ev ve işyerleri olarak belirleyen Sabancı Holding, satın aldığı Flora Su'yu damacana sü üretimine yöneltti. Bu ayın sonunda damacana Flora markası ile damacana su dağıtımına bağlayacak olan Sabancı, sektördeki payını yüzde 30 olarak hedefliyor.

Sabancı Holding Gıda Grubu Başkanı Atıl Saryal, "5 aydır çalışıyoruz. Şirketi damacana ile su satacak şekilde yeniden yapılandırdık. Şu anda Zaten şirketi almamızın esas nedeni damacana su sektörüne girmekti" dedi.

Şişe su satışlarının toplam içinde küçük bir yere sahip olduğunu ifade eden Saryal, büyük dilimin damacana su satan firmaların elinde olduğunu da kaydetti. Saryal, şöyle devam etti:

"İşyerlerine, evlere direkt hizmet vereceğiz. Telefonla su istendiğinde kısa zamanda evlere gönderme imkanımız olacak. Fiyatlarımız da uygun olacak. Flora'nın servisi tamamen Hayat'tan ayrı olacak. Yeni bir servis ağı kurduk."

Leyla ŞEN


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır