Düne kadar su istasyonlarının tekelinde olan büyük şehirlerdeki su pazarının, istasyonların kapanması ile geri dönüşümlü ambalajlarda su satışına kayması, sektörde pet şişe yatırımı bulunan büyük şirketleri, pazardaki stratejilerini yeniden gözden geçirmeye itti. İstasyonların kapanmasıyla, yöresel şirketler dahil, onlarca firma sektöre akın etti.
Kısa süre öncesine kadar birkaç şirket tarfından yürütülen damacana su üretimi de birdenbire gözde yatırım alanı oldu. Hamidiye, Kardelen, Komili derken Sanko Holding'in şirketi Sansu ve Sabancı Danone ortaklığından doğan Danonesa da pazara giren firmalar arasında. Sektörde 80'in üzerinde şirket olduğu ifade ediliyor.
Pazarın damacana su üreticilerine kalması, holdingleri de bu alanda yatırım yapmaya yöneltti. Çünkü 450 milyon doları bulan Türkiye su pazarında damacana ve geri dönüşüm ambalajlı suyun payı yüzde 80'i bulurken, pet şişenin payı sadece yüzde 20. Damacana su sektöründeki 30'u aşkın firmaya rakip olan Sansu'nun ardından Sabancı Holding de Ekim ayında pazara girecek.
Sektöre yatırım yapanlar öncelikle evleri hedefliyor. Pazarın büyük kısmını oluşturan evlerdeki tüketimden pay almak isteyen firmaların çoğu evlere servis yapıyor. Bu da pet şişe suyuna göre damacanalara çok büyük üstünlük sağlıyor.
Sabancı Holding Gıda Grubu Başkanı Atıl Saryal, "5 aydır çalışıyoruz. Şirketi damacana ile su satacak şekilde yeniden yapılandırdık. Şu anda Zaten şirketi almamızın esas nedeni damacana su sektörüne girmekti" dedi.
Şişe su satışlarının toplam içinde küçük bir yere sahip olduğunu ifade eden Saryal, büyük dilimin damacana su satan firmaların elinde olduğunu da kaydetti. Saryal, şöyle devam etti:
"İşyerlerine, evlere direkt hizmet vereceğiz. Telefonla su istendiğinde kısa zamanda evlere gönderme imkanımız olacak. Fiyatlarımız da uygun olacak. Flora'nın servisi tamamen Hayat'tan ayrı olacak. Yeni bir servis ağı kurduk."
Leyla ŞEN