kapat

24.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yenilenme sırası iç hatlar terminalinde
Atatürk Havalimanı'nın iç hatlar terminalinin yenilenmesini de Tepe-Akfen yapacak. Yeni iç hatlar terminali ise dış hatların ikizi olacak

İstanbul Atatürk Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali'ni "yap-işlet-devret" modeli ile gerçekleştiren ve işletme hakkını alan Tepe-Akfen Grubu, bu projenin devamı olarak yeni iç hatlar terminalinin yapımını da üstlendi. Yeni bir ihale yapılmadan konsorsiyumla sözleşme imzalandı.

Yeni iç hatlar terminali 90 milyon dolara malolacak. Eski dış hatlar terminali ise yenileme yatırımı ile 1 Temmuz'dan itibaren geçici olarak iç hatlar terminali olarak kullanılacak. Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, Atatürk Havalimanı'nın gelişim planı içinde, yeni iç hatlar terminalinin de bulunduğunu, DMHİ'nin, bu planı hayata geçirmek istediğini belirtti ve şu açıklamayı yaptı:

SÖZLEŞME NE DİYOR?
"Eski dış hatlar terminalinin, iç hatlara dönüştürülmesi ve yeni iç hatlar terminali yapımını düşünüyorlardı. Önceki projenin keşif bedeli üzerinden yüzde 30 ilave ile bu işleri yapmamızı istediler. Eski dış hatlar terminalinin iç hatlar olarak kullanılması için yapılacak yenileme yatırımını da bedelsiz üstlenmemizi şart koştular. Yeni iç hatlar terminali 2001'e yetiştirilecek. Eski dış hatlar terminali de 15 gün içinde yeni iç hatlar terminali olarak hizmet verecek. Tesislerin işletmesi DMHİ'nin olacak. İlave yatırıma karşılık, dış hatlar terminalinin işletme süresi yüzde 30 uzatılacak."

Yetkililer, bundan sonraki prosedürü ise şöyle özetledi:
"DHMİ ile sözleşme imzalandı. Sözleşme, Danıştay ve Bakanlık onayından geçti. Sözleşme gereği, dış hatlar terminali proje bedelinin yüzde 30'u yeni işe dönüştürülmüş oldu. 90 milyon dolarlık bu projenin karşılığı olarak, dış hatlar terminali işletme süresi de bizim grup için yüzde 30 oranında yaklaşık 13 ay uzatıldı."

ÇAĞDAŞ PROJE
ULAŞTIRMA Bakanı Enis Öksüz İstanbul Atatürk Havalimanı Yeni İç Hatlar Terminali Projesi konusunda şunları söyledi:

"İstanbul Havalimanı'nın çağdaş bir seviyeye getirilmesi için başlatılan proje sürüyor. Bunun için daha önce yap-işlet-devret modeliyle sözleşme imzalanan firmanın süresi uzatıldı. Bakanlık, önceki sözleşmeye dayanan yetkisini kullanarak bu firmayla yeniden sözleşme imzaladı. Sözleşmenin ilgili maddesi gereğince firmanın, önceki projenin yüzde 30'u oranındaki işleri bitirmesi şart olacak. Bunun için fazladan para verilmeyecek."

MONOLOG TERMİNAL
Bu arada yeni iç hatlar terminalinin, yılbaşında faaliyete geçen dış hatlar terminalinin ikizi olacağını kaydeden Tepe-Akfen yetkilileri, projeyi şöyle anlattılar:

"Yeni dış hatlar terminali 180 bin metrekare. İç hatlar terminali ise yaklaşık 80 bin metrekare olacak. Atatürk Havalimanı'nın halen yılda 14 milyonluk yolcu kapasitesi proje sonuçlanınca 20 milyona ulaşacak ve 2010 yılına kadar İstanbul'un hava yolcu trafiği sorunu çözülecek.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır