Otomotiv otoriteleri, Ford Motor'un sektördeki gücüne her geçen gün güç kattığı görüşünde birleşiyor. Volvo, Jaguar, Aston Martin ve Lincoln'dan sonra Land Rover'ı da 2.9 milyar dolara satın alan Ford Motor'un otomobil pazarındaki payı 1999 yılı sonu itibariyle yüzde 16.8'e ulaşmıştı. Kuşkusuz bu oran Land Rover ile daha da yukarılara çıkacak. Ford Motor aynı zamanda Mazda ve Kia'da da hisse sahibi.
General Motors'un ardından en büyük ikinci otomobil üreticisi olarak bilinen Ford, 1999'un başından itibaren Ford Ailesi'nden gelen William Ford ve Lübnan asıllı Jaques Nasser'in eş başkanlığında yönetiliyor. İkili, yönetime geldikleri gün satın almaların da düğmesine bastı.
20 milyar dolara yakın nakiti ile dünyanın en likidite şirketlerinden biri olarak gösterilen Ford Motor, sürekli büyüyen bir pazar payına sahip arazi araçları sınıfında Land Rover ile zirveyi zorlamaya çalışacak.
Ford birbiri ardına lüks markaları satın alarak üretimde de tasarrufa gidiyor. Geleceğin Land Rover'ındaki motor ve dör çeker sistem gibi üretimdeki bazı bölümlerin Lincoln ve Volvo'larda ortak olarak kullanılacağı belirtiliyor. Yeni jenerasyon Freelander ile Land Rover'ın en küçük kamyonetinin, Ford'un Escape ve Mazda'nın Tribute'siyle aynı platformda üretilmesi bekleniyor.