kapat

28.03.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Ford'u başkanı devleştiriyor
Otomotiv endüstrisinin en başarılı başkanlarından biri olarak gösterilen Ford Motor'un Başkanı Jaques Nasser, Ford şemsiyesi altına lüks markaları katmaya devam ediyor.

Otomotiv otoriteleri, Ford Motor'un sektördeki gücüne her geçen gün güç kattığı görüşünde birleşiyor. Volvo, Jaguar, Aston Martin ve Lincoln'dan sonra Land Rover'ı da 2.9 milyar dolara satın alan Ford Motor'un otomobil pazarındaki payı 1999 yılı sonu itibariyle yüzde 16.8'e ulaşmıştı. Kuşkusuz bu oran Land Rover ile daha da yukarılara çıkacak. Ford Motor aynı zamanda Mazda ve Kia'da da hisse sahibi.

General Motors'un ardından en büyük ikinci otomobil üreticisi olarak bilinen Ford, 1999'un başından itibaren Ford Ailesi'nden gelen William Ford ve Lübnan asıllı Jaques Nasser'in eş başkanlığında yönetiliyor. İkili, yönetime geldikleri gün satın almaların da düğmesine bastı.

20 milyar dolara yakın nakiti ile dünyanın en likidite şirketlerinden biri olarak gösterilen Ford Motor, sürekli büyüyen bir pazar payına sahip arazi araçları sınıfında Land Rover ile zirveyi zorlamaya çalışacak.

Ford birbiri ardına lüks markaları satın alarak üretimde de tasarrufa gidiyor. Geleceğin Land Rover'ındaki motor ve dör çeker sistem gibi üretimdeki bazı bölümlerin Lincoln ve Volvo'larda ortak olarak kullanılacağı belirtiliyor. Yeni jenerasyon Freelander ile Land Rover'ın en küçük kamyonetinin, Ford'un Escape ve Mazda'nın Tribute'siyle aynı platformda üretilmesi bekleniyor.

Sırada ne var?
Kuşkusuz bu sorunun cevabı Güney Kore'nin sorunlu otomobili Daewoo. Bu markayı bünyesine katmak için çalışan Ford, sahibi olan aile "evet" derse BMW'yi de bünyeye katmaya can atıyor. Eğer pazarda 5 ya da 4 büyük üretici kalacaksa, Ford şimdiden bu isimler arasında yerini garantiledi.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır