kapat

28.03.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Hem alıyor hem satıyor
DaimlerChrysler, sonunda Mitsubishi'yi satın aldı. Şirket, bilgi teknolojisi birimi Debis'i ise 6 milyar dolara Alman Telekom'a sattı

Alman Telekom, DaimlerChrysler'in bilgi teknolojisi ve finans alanında hizmet veren birimi Debis'in yüzde

51'lik bölümü için 6 milyar dolar ödeyeceğini açıkladı.

Yapılan açıklamalara göre Alman Telekom'u, DaimlerChrysler'e ait Debis'in yanısıra yabancı ortaklarını da satın alacak.

Alman Telekom'u Debis'i alabilmek için Siemens ile kıyasıya bir mücadeleye girmişti.

Debis, 1999 yılını 20 bin çalışanı ile birlikte 2.9 milyar dolarlık bir kar ile kapattı. Şirket geliştirdiği yeni yazılımların yanı sıra bilgisayar merkezi ve NT sistemlerinin işletimini de yapıyor.

Sektöre yakın çevrelere göre, Alman Telekom, Amerikan bilgi teknolojisi şirketi Unisys'i de yakın gelecekte satın almayı düşünüyor. Uzmanlar bu alış veriş sonucunda Alman Telekom'unun sabit telefon hizmetleri, mobil telefon hizmetleri, internet ve NT alanında ilerlemeyi hedeflediği belirtildi.

Mitsubishi nihayet emin ellerde
DaİmlerChrysler ve Japon otomobil üreticisi Mitsubishi Motors uzun görüşmelerin ardından nihayet ortaklığı resmileştirdiler. Anlaşmaya göre DaimlerChrysler, 2.1 milyar dolar karşılığında Mitsubishi Motors'un yüzde 34'ünü alarak yönetimde söz sahibi oldu. Ayrıca tasarım, Ar-Ge, üretim ve pazarlama konularında birlikte hareket edilecek.

Bu anlaşma ile birlikte, DaimlerChrysler Uzakdoğu pazarından daha büyük pay alabilmeyi ümit ediyor. Bu pay birleşme sonrası Japonya'da yüzde 10.9'a, Asya ve Pasifik bölgesinde ise yüzde 9.4'e ulaşacak. İki şirket, GM ve Ford'un ardından dünyanın en büyük üçüncü otomobil üreticisi konumuna gelecek.

Mitsubishi Motors'un Avrupa'da "Nedcar" adıyla üretim yapan otomobil fabrikasının yüzde 50'sini alarak yeni bir küçük otomobil projesinde Mitsubishi ile ortak çalışacak.

Tüm bu gelişmeler, DaimlerChrysler'in Asya'daki otomobil pazarından daha fazla pay alma stratejisini destekler yönde ilerliyor. Şirket Asya pazarındaki payını yüzde 24'e çıkarmak istiyor.

İflas bayrağını çeken İridium'a talip var
Merit Studios adında bir yazılım şirketi, İridium uydu sistemini içine düştüğü mali krizden kurtarabileceğini açıkladı. Merit Yönetim Kurulu Başkanı Michael John'un yaptığı açıklamada şirketin İridium'un sahip olduğu 66 adet uyduyu bilgisayarlara veri transferinde kullanmak istediğini açıkladı. İridium Uydu İletişim Sisteminin büyük hissedarı Motorola'nın yapılan teklife sıcak baktığı belirtiliyor. Bunun başlıca nedeni uyduların yeni kullanımına dair yapılacak teknik değişikliğin, mevcut 9 milyon dolarlık işletim maliyetini bir anda 2.5 milyon dolara düşürecek olması.

İsveçli Scania Volkswagen'in oldu
Alman Volkswagen (VW), 1990'lı yılların ortalarından beri almaya çalıştığı İsveç'li kamyon üreticisi Scania'yı sonunda satın alabildi. VW, 1.6 milyar dolar karşılığında, Scania'nın ana sermayesinin yüzde 18.7'ini elde etti. Bu oran VW'ye, Scania yönetiminde yüzde 34'lük bir oy hakkı veriyor. Scania bu birleşmenin ardından Avrupa'nın üçüncü büyük kamyon üreticisi durumuna gelecek. Avrupa'da en büyük kamyon üreticisi DaimlerChrysler, ikinci sırada Volvo var. Scania 1999 yılında toplam 50.000 kamyon üretmişti.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır