kapat

28.03.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Küresel turizm
Küreselleşme turizme de sıçradı. Almanya'nın turizm devi TUI, Magic Life tesislerinin Avrupa ülkelerindeki pazarlamasını üstlendi

Avusturya-Gelişmiş ülkelerde küreselleşme ile hız kazanan stratejik ittifak ve ortaklık akımı son dönemde, Türkiye'deki büyük holdinglerin bile bu konuya bakış açılarını değiştirdi. Artık kimse "Küçük olsun, bizim olsun" demiyor. İşbirliği düşüncesini eyleme dönüştürmekte erken davrananlara turizm sektöründen de şirket katıldı. Halen Türkiye, Tunus, Yunanistan ve Avusturya "Magic Life" markası ile faaliyet gösteren toplam 18 turistik tesise sahip olan Gulet Grubu, Alman TUI ile işbirliğini başlattı.

STRATEJİK İTTİFAK
Magic Life Oteller Zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Cem Kınay işbirliğinin çerçevesini şöyle açıkladı:

"Küreselleşme döneminde stratejik ittifak ve işbirliği, ayakta kalmanın ve büyümenin tek yolu. Bu nedenle dünyanın turizm devi TUI ile işbirliğine gittik. Bu işbirliği ile Magic Life tesislerinin Avrupa ülkelerindeki pazarlamasını TUI üstlendi. Magic Life tesisleri, 3 bin 628 acente ve 39 tur operatörü ile çalışan TUI'nin kataloglarında yer almaya başladı.

72 otel ve 85 bin yatağa sahip TUI grubu ile kurduğumuz gayrimenkul varlık şirketi Turcotel ise mevcut 6 otelin dışında yeni yatırımlar yapacak 300 milyon dolarlık bu ortaklıkta her iki tarafın da yüzde 50 hissesi var. Bu işbirliği sayesinde 2003 sonuna kadar Magic Life zincirinin yatak kapasitesini üç yıla Türkiye'de 15 bine genelde ise 25 bine yükseltmeyi planlıyoruz."

21. YÜZYILIN SEKTÖRÜ
Cem Kınay, dünyada ve Türkiye'de turizmin geleceğinden umutlu olduklarını vurguladı ve iyimserliğinin gerekçesini şöyle anlattı: "Turizm, 21. yüzyılın gözde sektörü. Türkiye'nin tarihi ve doğası, dünya turizmindeki yeni yönelimler ile tam bir uyum gösteriyor. Sektörün 10 yıl içinde büyük bir atılım yapacağına inanıyoruz. Türkiye'ye, ülkemize ve insanımıza güveniyoruz. Bu güçle, kriz döneminin tam ortasında stratejik işbirliği kararı aldık."

Grubun yöneticilerinden Yusuf Örnek, Avusturya'nın Arlberg bölgesindeki Magic Life tesisinde yapılan değerlendirme toplantısında, sektördeki krizin bu yıl sona ermesini beklediklerini söyledi. Örnek konu hakkında şu bilgiyi verdi:

"Almanya Turizm Araştırmaları Merkezi'nin 8 bin denekle yaptığı son seyahat anketi ve analizinin sonuçları, Türkiye'ye yönelen ilginin istikrarlı bir şekilde arttığını gösteriyor. Grubumuz artacak talebi karşılamak için yeniden yapılandı. Bilgisayar sistemimizi sürekli yöneliyoruz. Müşteriye odaklanma ve teknolojik yenilenme konusunda yaptığımız çalışmalar da ISO 9002 belgesini aldık. Çevreye saygıyı belgeleyen ISO 1400 için çalışmalarımız sürüyor."

FARUK TÜRKOĞLU


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır