kapat

26.03.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
İletişimin incelikleri
Dünya değişiyor. Bu, alışkanlıkların, geleneklerin, yaşam biçiminin de değişmesi demek değil mi? Atasözleri ve vecizelerin de...

"Sakla samanı gelir zamanı" bugün kime ne söylemekte?

Ya "ak akça kara gün içindir" atasözü...

Bugün "Başarı için ne bildiğinizden daha çok, kimleri tanıdığınız önemlidir" vecizesi, neden yarının atasözü olmasın?

Çünkü, iletişim çağındayız ve iletişim günümüz iş dünyasında rekabet üstünlüğü sağlamanın anahtarı...

Peki, iyi bir iletişimci olmanın anahtarı?
Bu anahtarı Marc Kramer, Burak Tezcan'ın Türkçesiyle Arıtan Yayınları arasında çıkan "Güçlü İletişim" başlıklı kitabında on maddede şöyle özetliyor:

1. Özenli giyinin ve etkinliklere mutlaka vaktinden önce gidin.

2. Kendinize ait çok sayıda kartvizitinizi mutlaka yanınızda bulundurun.

3. Bir saat içinde beş kişiyle tanışmayı görev edinin.

4. Bir konuşmaya asla kendinizden bahsederek başlamayın.

5. Şirketinizden bahsediyorsanız, açıklamalarını kısa tutun.

6. Konuşmalarınız kısa ve hedefe yönelik olsun.

7. Bir etkinlikte normal sosyal çevrenizden kişilerle birlikte oturmayın.

8. Bir etkinlikte kesinlikle arkadaşlarınızla oturmayın.

9. Bir iş toplantısında spor, hava durumu ya da eğlenceden söz etmeyin.

10.Bir toplantı sonrası daha iyi tanımak istediğiniz birine mutlaka iki gün içerisinde bir mektup yollayın.

Kramer, daha sonra iletişim kavramı üzerine bir geziye çıkıyor. Bu gezinin mola yerleri ise şöyle: Doğru iş bulabilmek, satışları artırmak, parayı çoğaltmak için iletişim; iyi bir tanıtım mektubu ya da tamamlayıcı mektup yazmak; iletişimi sürdürmek; farklı şirket kademelerinde iletişim; başarılı iletişim organizasyonları; kendi öz iletişim organizasyonuna başlamak ve internet aracılığıyla iletişim...

Yazıyı Kramer'ın, günümüzü de açıklayan "Son Söz"ü ile noktalamak istiyorum: "En büyük gücünüz ilişkileriniz ve sektörel bilginiz olacaktır."

Ben "Güçlü İletişim" kitabını özetlemeye çalıştım.

Daha fazla bilgi edinmek isteyenler doğrudan Marc Kramer ile ilişkiye geçebilirler:

e-mail: mkramer@p3.net


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır