kapat

11.01.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
2000 indirim mağazalarının yılı
Yapılan piyasa araştırması, 2000'li yıllarda indirim mağazalarının ve benzin istasyonlarındaki marketlerin önem kazanacağını gösteriyor

Marketİm ve Binbir marketlerinin bağlı bulunduğu Zincir Şirketi, 2000'li yıllarda indirim mağazalarının ve benzin istasyonlarında açılan marketlerle ilgili bir piyasa araştırması yaptı. ACNielsen Zet tarafından yapılan araştırma, 2000'li yıllarda Türkiye'deki perakendecilik sektörünün yaşayacağı gelişmelere ışık tutuyor. Arştırmanını genel sonuçlarına göre;

* 2000'li yıllarda özellikle indirim mağazaları ve benzim istasyonu marketleri önem kazanacağa benziyor.

* Türkiye'de geleneksel perakendeciler sayısı azalırken, hiper ve süpermarketlerin sayıları artmaya devam ediyor.

* Ciro paylarındaki değişimler, sayısal değişime paralel bir tredn sergiliyor.

* Yeni mağazalar hedefleneni altında ciro yapıyor.

* Tüketicilerin süpermarket seçimlerindeki en önemli etken fiyatların uygunluğu.

* 2003 yılında süpermerketlerin ciro payının yüzde 43 olması bekleniyor.

Tüketici tercihleri ile ilgili sonuçlar
Fiyatların uygunluğu %0.
Ürün çeşitliliği %9.
Kaliteli olması %3.
Yakın mesafede olması %0.
Temizlik %5.
Ulaşım kolaylığı %.
Kredi kartının geçmesi %.
Personelin davranışı %.
Raf düzeni %.
Ürünlerin etiketli olması %.
Otoparkın olması %.
Ürün seçme imkânı %.
Güven %.
Büyük olması %.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır