Marketİm ve Binbir marketlerinin bağlı bulunduğu Zincir Şirketi, 2000'li yıllarda indirim mağazalarının ve benzin istasyonlarında açılan marketlerle ilgili bir piyasa araştırması yaptı. ACNielsen Zet tarafından yapılan araştırma, 2000'li yıllarda Türkiye'deki perakendecilik sektörünün yaşayacağı gelişmelere ışık tutuyor. Arştırmanını genel sonuçlarına göre;
* 2000'li yıllarda özellikle indirim mağazaları ve benzim istasyonu marketleri önem kazanacağa benziyor.
* Türkiye'de geleneksel perakendeciler sayısı azalırken, hiper ve süpermarketlerin sayıları artmaya devam ediyor.
* Ciro paylarındaki değişimler, sayısal değişime paralel bir tredn sergiliyor.
* Yeni mağazalar hedefleneni altında ciro yapıyor.
* Tüketicilerin süpermarket seçimlerindeki en önemli etken fiyatların uygunluğu.
* 2003 yılında süpermerketlerin ciro payının yüzde 43 olması bekleniyor.