kapat

17.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Dağa by-pass yapıldı
Koca dağı dize getiren Bolu Tüneli, 7.2'lik depreme teslim oldu. Tünelin, Elmalık-İstanbul yönündeki kısmı çöktü. Tüm emniyet supapları ise kullanılmaz hale geldi

"BAŞARILI SINAV VERDİK!"
GÖZ göre göre fay hattı üzerinde inşa edilen Bolu Tüneli, depremden ağır hasar aldı. Bayındırlık Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, Bolu Tüneli ve karayollarında meydana gelen hasarlarla ilgili ön inceleme raporunda bu durumu doğruladı. 12.11.1999 tarihli raporda, tünelde çökme, viyadükteki emniyet supaplarında da hasar olduğu vurgulandı. Bayındırlık Bakanı Koray Aydın, oluşan zararın sigorta tarafından karşılanacağını belirterek, "Köprü ve karayollarında başarılı bir sınav verdik. Yabancı uzmanların da katılımıyla hazırlanacak kesin raporun hazırlıkları sürüyor" diye konuştu.

TÜNELİN 3/2'Sİ HASARLI
KARAYOLLARI Genel Müdürlüğü'nün ön tespit raporunda, Astaldi ve Bayındır İnşaat tarafından yapılan Bolu Tüneli'nin 3/2'sinin delinmiş ve betonlanmış olduğu kaydedildi. Tüneldeki çökmenin ise Elmalık-İstanbul yönündeki betonlanmamış kısımda olduğu ifade edildi. Raporda, bu bölümün duvarla kontrol altına alınacağı, beton enjekte edildikten sonra da delgi işlemine devam edileceği açıklandı. Tünelin viyadük kısmında yer alan takozlar, enerji sönümleyicileri, deprem çubuk ve bağlarında hasar oluştuğu ve bu ekipmanların derhal değiştirilmesi gerektiği de ayrıca belirtildi.

Nevin BİLGİN-Tebernüş KİREÇÇİ

TÜNELİN ZARARINI SİGORTA KARŞILAYACAK
17 Ağustos depreminde hasar görmeyen Bolu Tüneli, son depremde ağır hasara uğradı. Kaynaşlı'ya 5 kilometre uzaklıktaki tünelin viyadüğünün emniyet supaplarında ve betonlanmamış kısmında büyük tahribat var. Karayolları Genel Müdürü Yiğit, depremin emilmesini sağlayan supapların çalışarak deforme olduğunu, dolayısıyla hemen değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Tünelin neden fay hattı üzerinde yapıldığı sorusunu, "Ankara-İstanbul arasında yapılan yollar ister istemez fay hattından geçmek zorunda" diye cevaplayan Karayolları Genel Müdürü Yiğit, bu zararın sigorta tarafından karşılanacağını belirtti.

YOLLARDA DEV YARIKLAR MEYDANA GELDİ
12 Kasım depreminden sonra özellikle Bolu ve çevresinde pek çok karayolu kullanılamaz hale geldi. Yollardaki yarık, çatlak ve çökmelerin tek tek tespit edileceğini söyleyen Karayoları Genel Müdürü Dinçer Yiğit, İstanbul'da olası bir deprem için otoyol ve çevreyollarının bakım ve güçlendirme çalışmalarının hemen başlayacağını söyledi. Ayrıca bütün köprüler, geçitler ve yollarda hasar tespiti yapılacak.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır