kapat

29.10.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Her sektöre farklı eğitim
Bugün tüm şirketler çalışanları için eğitim hizmeti alıyor. Ancak AC Danışmanlık, herkes için aynı eğitimi değil, şirketin ihtiyaç duyduğu eğitimi veriyor

METE TANSU

Günümüzde şirketlerin başarılı olmaları için kendilerini yeni çağın koşullarına hazırlamaları gerekiyor. Rekabetçi yeni dünyada farkı yaratan en önemli unsurun insan olduğunu belirtmeye gerek yok. Bu noktadan hareket eden şirketler, dışardan, objektif bir gözle şirketin sorunlarını değerlendirip eksikleri gidermek için eğitim veren danışmanların kapısını çalıyor. AC Danışmanlık ise kapısı en sık çalınanlardan. Çünkü asıl hedef kitlesi KOBİ kapsamındaki şirketler. AC Danışmanlık'ın sahibi Ayşe Berkol, hedeflerini, şirketini ve danışmanlık piyasasını anlattı.

Sizden en çok hangi sektörler, hangi eğitimi istiyor?

Ağırlıklı olarak çalıştığımız bir sektör grubu yok. İnşaat, tekstil, ilaç sayabileceğim bazı sektörler. Verdiğimiz eğitimler de sektörden sektöre değişiyor. Örneğin ilaç sektörü için daha çok mülakat teknikleri konusunda eğitim veriyoruz. İnşaatta, yapı malzemeleri öne çıkıyor...

Şirketin hangi eğitime ihtiyacı olduğunu nasıl belirliyorsunuz?

Eğitim vermeden önce o şirketi iyice tanımaya çalışıyoruz. Onların ürününü, pazarını, yöneticilerini ve hatta rekabet ettiği firmaları bile analiz ediyoruz. Çünkü bizim vereceğimiz eğitimin, şirketin bünyesine uyması gerekiyor. Açıkçası, onlarla bütünleşmek istiyoruz.

Şirketlerin bildirdikleri sorunlar ile sizin incelediğiniz ve bulduğunuz sorunlar örtüşüyor mu?

Çok farklı sonuçlar çıkabiliyor. Bir şirkete gidiyoruz, 'Satış teknikleri ile ilgili sorunumuz var' deniyor, ama bir bakıyoruz ki sorun motivasyondan kaynaklanıyor. Biz de şirketin eksikliğine göre bir eğitim programı uyguluyoruz.

Eğitimler için bir akademik portföyünüz var mı?

Bize angaje olmuş akademisyenlerimiz yok. Çoğunlukla pratiğe yönelik eğitimler verebilecek insanları tercih ediyoruz. Ama akademisyenlerin gerektiği yerlerde de onları devreye sokuyoruz.

Kendi içinizde daha fazla ağırlığı yönetim danışmanlığına mı yoksa diğer kollara mı ağırlık veriyorsunuz?

Mevsimlere göre değişiyor dersek doğru olur. Vergi dönemlerinde eğitim çok oluyor. Danışmanlık devamlı sürüyor. Aralık-Ocak dönemi de en az eleman aranan aylardır. Çünkü çoğu insan, zam umuduyla işini bu zamanlar değiştirmek

istemiyor. Bizim de iş yoğunluğumuz bunlara göre değişiyor.

Yerli şirketlerin en büyük eksikliği nerede?

Türk halkının kendine özgüveni yok. Bir insanın nelere muktedir olduğunu bilmiyorlar. Kendilerine güvenleri, ancak siz onları bir şeyler yapmaya teşvik ederseniz geliyor. Ve sadece teşvik ile çalışmaya başlıyorlar. Şirketlerin en büyük sorunu da bu.

Son yıllarda yönetim danışmanlığı şirketlerinin sayısında bir patlama yaşandı. Sizce pazar bu kadar danışmanı kaldırabilir mi?

Her birine ekmek var diye düşünüyorum. Ama tabii ki güçlüler, etik anlayışı ve işin ciddiyetini kavrayanlar ayakta kalacak. Biz de bunların arasında yer almak istiyoruz.

Şirketiniz bünyesinde ücret araştırmaları da yapılıyor. Türkiye'deki ücretlerle yurdışındaki ücretleri arasında ne gibi farklar var?

Genelde çalıştığımız şirketlerin ücret politikalarına müdahale etmiyoruz. Ama şunu söyleyebilirim; Türkiye'deki ücretler de belirli bir standarta oturdu. Tabii yurtdışındaki ortamlar çok daha farklı. Esasında bunu karşılaştırmamak lazım.

Sizin bu piyada bir hedef kitleniz var mı?

Bizim temel hedefimiz KOBİ'ler. Sanıyorum ki bizden başka çok az şirket, böyle bir hedef belirliyor. Çoğu bu piyasaya girer girmez büyük hedefler peşinde koşuyor. Bizim öyle bir amacımız yok.

Son olarak hedefleriniz desek?

Türkiye'de pozitif gelişimi sağlayabilmek için yeni bir projemiz var. Kişilerin aile hayatı, iş hayatı, ruhsal gelişimlerini sağlayabilmek için yeni bir şirket kuracağız. Yurtdışından böyle bir programın distribütörlüğünü aldık. İki ortak olarak bunu sağlamak istiyoruz. En yakındaki hedefimiz bu.

İlerki yıllarda en gözde meslekler ne olabilir?

Genetik mühendisliği, bilgi teknolojileri daha da ön plana çıkacak. Mesela dünyada inanılmaz bir çevre kirliliği sorunu var. Kanımca yakın zamanda çevre müdendisliği revaçta olabilir.

Gençlerde gördüğünüz en büyük eksiklik nedir?

Gençler seçeneklerini bilmiyorlar. Kafalarında 10 tane meslek belirliyorlar ve buna göre karar vermeye çalışıyorlar. Ama genelde mesleklerin içeriğini bilmiyorlar. Endüstri mühendisliği, insan kaynakları uzmanlığı için çok ideal bir bölüm mesela. Ama eminim ki çoğu insan bunun farkında bile değil.

Gençlere yönetim danışmanlığını tavsiye eder misiniz?

Tabii çok cazip bir meslek. Ama gençlerin danışman şirketlerinde işe başlamaları bana mantıklı gelmiyor. Çünkü burada şirketlerin sorunlarına göre çözüm üretmeye çalışıyorsunuz. Halbuki başka bir işe girdiğinizde, şirketin kendi içindeki sorunlarını ve aşamalarını birebir görme şansına sahip olacak. Bu yüzden şirket tecrübesi çok önemli.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır