kapat

21.07.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Beymen'i halka açacak
Geçtiğimiz yıl Beymen Genel Müdürlüğü görevine getirilen Michael Ellis-Jones önce Beymen'i daha çok kişinin giymesini sağlayacak, sonra da halka açacak

Esen PİŞİRİCİ

Kariyerinin büyük bir bölümünü "değişimi yönetmekle" geçiren ve son olarak da Beymen'i değiştirme görevini üstlenen İngiliz Genel Müdür Michael Ellis-Jones, Beymen'i 'halka yaklaştıracak' bir operasyonun başına geçti. Londra'da Muhammed El Fayed'e ait Harrod's mağazalarının Yürütme Kurulu Üyeliği'ni yapan ve Beymen'i de 'Türkiye'nin Harrod's'u olarak tanımlayan Jones, iklimi ve sosyo-ekonomik yapısı çok büyük değişiklikler içeren Türkiye'yi "İyi bir deneyim" olarak görüyor. Jones misyonunu, "Beymen'i daha çok insanın tatması, hissetmesi ve denemesini sağlamak" olarak özetliyor. Bunun için Beymen Club, Beymen Sports gibi alt markalar yanında bir de Beymen Stüdyo yaratıldı.

Türkiye'yi gezen, mağazaları ve insanları gözleyen M. Ellis-Jones, "Türkiye'de büyük fırsatlar var. Nereye gideceğine karar verirse dünya onun istiridyesi olacaktır" diyor.

Boyner Grubu niçin sizi seçti?

Bunu onlara sormadım tabii. Ama şunu biliyorum; benim kariyerimin çoğu "değişimi yönetmekle" geçti. Cem Boyner de gelecekte yapmak istediği şeyleri kendi içinde yerine oturtmuş. Benim geçmişim, yüksek sınıflı perakendecilik zincirlerinde değişimi yönlendirmek üzerine kurulu. Dünya değişiyor, kalite ve değer dengeleri değişiyor.

Beymen'de ilk yapacağınız şey ne olacak?

Beymen Türkiye'nin en güçlü markası. Öyle bir marka ki, herkes onu almak istiyor. Yapmamız gereken ilk iş, bu hissi korumak. Yaptığımız her şey, en prestijli, en iyi olmak zorunda. Belki eskiden sadece Vakko, Mudo, Beymen varken; şimdi telefon, internet gibi teknojik gelişmeler yardımıyla, aynı zamanda yurt dışına gidip gelmelerle bir enformasyon birikimi var tüketicinin elinde. Gelecekte de, pazar, kendi içinde birden fazla pazara bölünecek. Biz, A, B, ya da C gelir düzeyi diye ayırmadan; çalışan, yurtdışı ile bağlantısı olan, sosyal yaşamı hareketli olan ve şu anda alamasa bile gelecekte bir ev alabilecek kadın ve erkeği hedefliyoruz. Bu, İstanbul'un içinden geçen bir deneyim olacak. Bu fikrimizi de Beymen Studio konsepti karşılayacak. Yeni Beymen'de servis çok önemli olacak. Yoğun çalışan ve zamanı limitli eşlerin taleplerini karşılayacak bir servis olması gerek. Yeni bir Milenium Card tasarlıyoruz. Aile tek bir noktada o kartla alışveriş edebilecek. Yenileme çalışmaları süren Akmerkez mağazamız sonbaharda açılacak. Bu mağaza ile müşteriyi evinden alıp getirecek, sonra da geri götürecek bir araba servisi düşünüyoruz.

Çarşı ve Altınyıldız halka açık. Beymen ne zaman açılacak? Siz böyle bir operasyonun içinde misiniz?

İnşallah içindeyimdir. Çünkü böyle bir tecrübem var. Kendi kitap şirketim Ottakar's PLC'nin Londra Borsası'na açılmasını ben gerçekleştirmiştim. Fakat Beymen için pazar koşulları ve menkul kıymetler borsasındaki durumun biraz daha uygun olduğu bir zamanda bunu teklif edebilirim. Çünkü halka açıldığınız zaman yapmak istediğiniz, aslında hisse senedi başına düşen fiyatınızı maksimize ederek piyasaya girmek. Şu anda Türkiye'de bunu göremiyorum. Belki özelleştirmeleri beklemek gerekecek. Yurtdışında yeniden güveni sağlayabilmek için.

Uzun vadeli planlarınız neler?

Ben hep 'Beymen 2000'i istiyorum' diyorum. Beymen'i tadacak, hissedecek, deneyebilecek daha fazla insana izin vermeliyiz. Şu anda bazı alt markalarımız var. Beymen Club, Beymen Sports gibi. Daha rahat yaşam tarzına uygun bir koleksiyon bu. Kredi kartlı müşterilerimiz yüzde 56'sı 20-40 yaş arasında. Bizim işimiz de onların ilerlemesini sağlamak.

Pazar payınız nedir? Hedeflediğiniz bir oran var mı?

Türkiye'de toplam pazarın ne olduğunu bilemiyoruz, o yüzden pazar payımıza da ulaşamıyoruz. Bu ülkede bilgiye ulaşmak çok zor. İnsanlar ilginç bir şekilde kendilerini diğerlerinden saklıyorlar. Ama biz ekonomik durum anlamında nüfusun yüzde 3-4'üne hitap ediyoruz. Ben bu yüzdenin oranını değil, karakterini değiştirmek istiyorum.

'Her şehriniz ayrı bir ülke'
Türkiye'yi görüp kokladınız. İzleniminiz nedir?

Türkiye'deki tekstil endüstrisinin, her şehrin farklı bazı davranışlarının olduğunu anlaması gerekiyor. İstanbul kendi başına bir ülke gibi. İzmir ayrı, Ankara ayrı. Moda en büyük şehirde başlar ve zamanla çevreye yayılır. İklimi değişik bazı şehirleriniz var. Herkesin elbiseye bakışı farklı. Yılın bu ayında örneğin Göcek'teki birinin normalde uzun pantolon giymiyor olması gerekiyor. Peki Antalya'da iş için ne giyersiniz? Ama bizim küçük İngiltere'de bile hemen hemen aynı problemlerimiz vardı. Londra işi götüren bölge. Burmingham, Glasgow, Manchester takip ediyor. Kuzeye gittiğinizde güneş 20 saat gökyüzünde kalır. Benim de Beymen'e kazandıracağım işte bu deneyimler.

İstanbul'dan sonra rota neresi?

Ankara'da mega mağazamız var, gelecek yıl İzmir'de de bir mega mağaza açılacak. Ondan sonra Konya ve Gaziantep gibi önemli büyükşehirlere gideceğiz.

Gaziantep çok ilginç ve gelişen bir şehir. Orayı bölgenin merkezi gibi görüyoruz. Orayı kullanarak bölgeye yayılacağız ve oralarda yaşayanların da Beymen markasını denemelerini sağlayacağız. Türk Cumhuriyetleri'nde kendi mağazalarımızı açmak kolay olabilir. Ama kültür ve dil çok farklıysa ortaklarla gitmekte yarar var o bölgelere. Ama önce iç pazarı halletmek gerek.

"HARROD'S"TAN GELDİ
Michael Ellis-Jones'in deneyimi, Beymen'in Türkiye'deki konumu ve gelecek beklentilerine çok uyuyor. 1987 yılında Londra'daki Muhammed El Fayed'e ait Harrod's mağazalarının Yürütme Kurulu Üyeliği'ni yapan Michael Ellis-Jones, 35 yıllık meslek yaşamı boyunca çalıştığı her yerde hep "değişimi yönetmiş."


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır