kapat

08.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Püfür püfür rekabet
80'in üzerinde firmanın faaliyet gösterdiği 300 milyon dolarlık klima pazarında, her yıl eklenen yeni teknolojiler, rekabeti hızla artırıyor

Birkaç yıl öncesine kadar sadece endüstriyel alanlar için anlam ifade eden klimaların kullanımı konutlarda da yaygınlaşmaya başlayınca, Türkiye ithalat cennetine döndü. Şu anda 80'i aşkın markanın bulunduğu piyasada toplam klima pazarı 300 milyon dolara ulaştı. Pazar hızlı büyüyünce, markaların sayısı ve rekabet de arttı. Klimacılar, "en çok kim serinletir?" yarışına, sessizlik ve hava temizleme maharetlerini de dahil etmeye başladı.

Konutlarda klima kullanılma oranı henüz yüzde 3. Henüz çok düşük olan bu oran yeni markaları pazara çekiyor. Klima pazarında hakimiyet Japonlar'ın. İşi bilenler, "markası Japon ise gözü kapalı al" diyecek kadar güveniyorlar. Isıtma, Soğutma, Klima Araştırma ve Eğitim Vakfı Başkanı ve Teba Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Baygan, klimada katalog değerlerine güvenilebilecek sadece 20-30 firma olduğunu, oysa piyasada bunun 3 misli firmanın faaliyet gösterdiğini belirterek, klima seçerken, markanın arkasında güvenilir bir firma olmasına dikkat etmek gerektiğini söyledi.

Klima çöplüğü oluşacak
Baygan, "Başka alanlarda da faaliyet gösteren bir marka, güvenilirliğini riske etmek istemez. Bu da bir kalite göstergesidir" dedi. Baygan, şu anda Türkiye'de tüketicinin aldatıldığını belirterek, "Birkaç yıl içinde ülkemiz kalitesiz ve parçası bulunmayan cihazlar yüzünden klima çöplüğüne dönecek. Biz bunu önlemek için split klimada kalite testi yapılabilecek, uluslararası şartlarda akredite olmuş bir test laboratuvarı kurmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

ÇIlgIn Japonlar
Japon Daikin şirketi, tüm dünyada klima teknolojisinin Ar-Ge lideri. Yaratıcı Japonlar, klima teknolojisinde öylesine ilerlediler ki şimdi yeni ve inanılmaz gibi görünen bir projenin peşindeler. 1974 yılından bu yana Türkiye'de satılan ve yüzde 15 pazar payına ulaşan Daikin, insanların vücut ısılarının ve serinlik ihtiyaçlarının birbirinden farklı olduğundan hareketle; çalışma şiddetini, odadaki kişilerin vücut ısısına göre ayarlayan klima teknolojisi üzerinde çalışıyor.

Serinletmekle kalmıyor
*Havayı filtreliyor, bakterileri öldürüyor

*Siz eve gelmeden çalışmaya başlıyor

*Uyku modunda çalışabiliyor

*Tozu tutuyor

*Ortamın nemini alıyor

* Tavan kirliliği ve hava cereyanını önleme modunda çalışabiliyor

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır