kapat

06.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Amaç: En iyi işveren olmak
İlaç sektörünün devlerinden Pfizer'in en büyük hedeflerinden biri, "en iyi işveren olmak." Şirket bunun için çalışanlarının mutluluğunu her şeyin önünde tutuyor

AÇIL SEZEN

İlaç sektörü, Türkiye'nin iş gücü açısından önemli sektörlerden biri. Yoğunluğu, dinamizmi ve giderek büyüyen potansiyeli ile gençlere önemli bir iş sahası sunan bu sektörde, adeta okul gibi çalışan bir firma var: Pfizer.

Çağdaş yönetim anlayışı ve "en iyi işveren olma" hedefiyle öne çıkan Pfizer'in İnsan Kaynakları Direktörü Yeşim Özyurtçu ile Pfizer'i ve insan kaynaklarını konuştuk.

İç dinamikleri açısından ilaç sektörü nasıl bir sektör?

İlaç sektörünü diğer sektörlerden ayıran en önemli özellik, satış ve pazarlama faaliyetleridir. Bu sektörde ilmi yaklaşım ve etik kurallar ön plandadır. Ürünler tedavi alternatifi oluşturmak üzere sağlık camiasına tanıtılır.

Pfizer özellikle son 15 yıldaki büyüme sürecinde hangi aşamalardan geçti?

Gerek iş hacmi gerekse çalışan sayısı olarak bir büyüme sözkonusu oldu. Büyüme ile birlikte yeniden yapılanmayı da yaşadık. Aynı zamanda iş süreçlerimizi de iyileştirmeye çalıştık. Çalışan sayısı 250'den 1.000'e çıktı.

Ne tür sıkıntılar yaşadınız?

Organizasyonların biri bitmeden diğerini yapmak zorunda kaldık. Çok fazla kişiyi, çok kısa zamanda belirli yerlere getirdik. Çünkü bizim dışardan kimseyi üst pozisyonlara getirmek gibi bir uygulamamız yok. Genç ve yeni mezunları alıp onları Pfizer'de yetiştiriyoruz. Bunun için şirket içinde dolaştırırız insanları. Yani herkes her departmanda çalışabilir. Böylece insanlara bir de kariyer fırsatı sunmuş oluyoruz.

Çalışanlarınızın yaş ortalaması kaç?

Yaş ortalamamız 32. Yöneticilerimizin yaş ortalaması 37, kıdem ortalaması ise 8.6 yıl. Ortalama kıdem süremiz ise 5.5 yıl.

Kendi içinizde nasıl bir yapılanmanız var?

Mümkün olduğunca yatay bir yapılanmamız var. Fakat çok kalabalık organizasyonlarda yatay yapılanma bir yere kadar. Organizasyon şeması olarak bakıldığında klasik bir yapımız olduğunu söyleyebilirim. Fakat bizi farklı kılan çalışma kültürümüzdür. Rahat bir ortamımız var. Herkes burayı üniversitenin bir devamı gibi görür. İş hayatına girmenin bocalamasını yaşamazsınız burada.

Kendi içinizde resmi bir yapınız mı var?

Hem çalışanlar hem yöneticiler çok genç olduğu için gayet informel bir yapımız var. Biraz da işin gereği bu. Çok yoğun bir iş tempomuz var ve insanlar hep birbirlerini görüyorlar. İş ve sosyal hayat birbirine karışabiliyor.

Pfizer'in yetkilendirmeye bakış açısı nasıl?

Yetkiyi işi yapana vermeye gayret ederiz. Fakat her şirket gibi bizde yetki seviyeleri var. Ama değişik işlere göre değişik yetki seviyeleri var. İşi yapan kişi yetkili. Bunu aşağılara taşımaya çalışıyoruz. Bu kadar kalabalık organizasyonlarda, işleri tek kişi ile yönetmek mümkün değil. Bu da beraberinde kurumsallaşmayı getiriyor.

Birlikte çalıştığınız gençlerde hangi özellikleri arıyorsunuz?

Öncelikle altyapı önemli. İyi bir okuldan mezun olmak ve İngilizce bilmek gerekiyor. Hatta artık ikinci bir lisan insanları öne çıkarıyor. Bunun yanında, inisiyatif ve risk alabilecek, yaratıcı ve sabırlı olan gençleri tercih ediyoruz.

Niçin sabırlı?

Üniversitelere gittiğimizde, en çok karşılaştığımız soru "Ne zaman müdür olurum?" Bu biraz da eğitim sisteminin getirisi. Üniversitelerde hep 'Siz en iyisiniz'i empoze ediyorlar. Ama pratik hayatta bu böyle değil. Öncelikle pratik alandaki eksiklerin tamamlanması ve belli bir gelişim sürecinden geçilmesi gerekiyor. Bu da zaman alıyor.

Sizi ön plana çıkardığına inandığınız özelliğiniz nedir?

Pfizer, kişilere kariyer imkanı sağlayan bir şirket. En önemli özelliğimiz bu. İnsanlar işe başladıkları departmanla sınırlı değil. Örneğin, İnsan Kaynakları'nda başlayan bir arkadaş satışa geçebiliyor. İnsanlar hoş bir ortamda çalışıyorlar. Maddiyat ikinci planda ve para seçici kriter değil.

Çalışanlarınızın bireysel kalitelerini artırmak için neler yapıyorsunuz?

İnsanlara eğitim bir yere kadar verebilirsiniz. Bireysel kaliteyi artırmak için yaşamak lazım. İnsanların yaptıklarından farklı işlere kanalize etmenin gerektiğine inanıyoruz. Onların yurtdışına açılmaları için gayret gösteriyoruz.

Son olarak bu alan yönelmek isteyen gençlere önerileriniz neler olacak?

Hızlı büyüyen ve dinamik bir sektörde çalışmak isteyenler için ilaç sektörü ideal. Değişik akademik yapılar bir arada çalışma imkanı bulabiliyor. Ben gençlere çalışmak istedikleri alanı iyi seçmelerini ve sabırla o alanda ilerlemeyi hedeflemelerini öneriyorum. Pfizer'de de işine saygı duyarak sabırla çalışan herkes kârlı çıktı.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır