kapat

30.04.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yüzyılın en büyük işadamları seçiliyor
Fortune dergisi, yarattığı ürünü küresel marka haline getiren yüzyılın işadamı yarışması için 5 aday gösterdi.

Amerikan Fortune dergisi, 2000 yılına sayılı günler kala, yüzyılın en büyük iş adamlarını seçiyor. Dergi, bu amaçla 'büyük ürünlere küresel anlamda kutsallık kazandıran' 5 finalisti açıkladı. Yüzyılın en büyük işadamı olmaya aday 5 finalist şunlar: Coca Cola'yı küresel marka haline getiren Robert W.Woodruff, Nike logosunu kelime kullanmadan herkese tanıtan Phil Knight, Sony ile 'Made in Japan' yazısına saygınlık katan Akio Morita, Marlboro'yu dünyaya pazarlayan reklam ustası Leo Burnett ve McDonald's'la fast food'u yaşam tarzı yapan Ray Kroc.

Yaşam tarzı oldular
Coca Cola'nın 1923-55 yılları arasında başkanlığını yapan Robert Woodruff, İkinci Dünya Savaşı'na kadar sadece 'bir Amerikan ürünü' olan Coca Cola'yı Amirikan askerlerinin bulunduğu bölgelere 64 taşınabilir şişeleme fabrikası göndererek bir dünya markası yaptı.

1961-77 arasında McDonald's'ın başındaki Ray Kroc ise, 'kalite, ucuzluk, hizmet ve temizliği' kullanarak ve sürekli yeni ürünler yaratarak McDonald's'ı bir yaşam tarzı haline getirdi. Sony'nin Aiko Morita'sı ise 1946-93 yılları arasında bu Japon devinin başındaydı. Milyonların kullandığı ilk transistörlü cep radyosunu ve Walkman'i piyasaya çıkardı. Bu ürünler hem Sony'ye hem de Japonya'ya dünya çapında saygınlık kazandırdı.

Reklamcılık devi Leo Burnett'in sırrı ise 'büyük markalar için karakterler yaratmaktı.' Philip Morris için 1954 yılında yarattığı kovboy 'Marlboro Man' bu sigara markasının bir daha inmemek üzere zirveye çıkmasını sağladı. Nike'ı 1972 yılından günümüze dek yöneten Phil Knigt ise, şirketin logosunu yazı olmadan dünya çapında tanınmasını sağlarken, Michael Jordan gibi yıldızların spor rünlerinde reklama çıkmasının da öncülüğünü yaptı.

Birlikte anılıyorlar
Yüzyılın bu dev yöneticileri ve yarattığı markalar da doğal bir olarak birbirlerinin müttefiği durumundalar. Coca Cola ile McDonald's'ın yıllardır birlikte gittiğini hatırlatan Fortune dergisi, Leo Burnett reklam ajansının da 1981'den beri McDonald's için çalıştığını belirtiyor. Ayrıca, Sony'nin Morita'sıyla Nike'ın Knight'ı 'farklı dünyalardan olmalarına rağmen' birbirlerini çok iyi anlayan iki arkadaşlar.

Yüzyılın marka yaratan diğer devleri

Richard Branson Virgin Atlantic Cola ve havacılık dahisi

Walt Disney Disney Kültürel animatör

Hugh Hefner Playboy Erkek dergisi devi

Mary Kay Ash Mary Kay Kozmetik Doğrudan satış

Colonel Sanders Kentucky Fried Chicken Hazır yemek

Dave Thomas Wendy's Fast food

Donald Trump Trump Otel zinciri


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır