Ekonomik belirsizlik nedeniyle risk almak istemeyen esnaf, ucuz ve küçük ticari araçlara yöneldi. VW'nin en büyük pazarı olan Türkiye liderliği kaybetti..
ABD'de yaşanan mortgage kriziyle birlikte başlayan global dalgalanma ve AKP'ye açılan kapatma davası nedeniyle yılın ilk yarısında yaşanan belirsizlik
Türkiye'nin Volkswagen'in en büyük ticari araç pazarı unvanını İngiltere'ye kaptırmasına neden oldu. VW
Türkiye Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, "Ekonomik belirsizlik dolayısıyla risk almak istemeyenler geçici olarak ucuz ve küçük ticarilere yöneldi. İngiltere'nin gerisinde kaldık" dedi.
MINICARGO'NUN DA KATKISI VAR
Tofaş'ın Fiat, Peugeot ve Citroen için Bursa'da ürettiği Minicargo projesinin yarattığı yeni sınıf,
Türkiye'de hızla büyüyerek toplam ticari araç pazarının yüzde 10'unu aştı. Fiat'ın Fiorino, Peugeot'nun Bipper, Citroen'in ise Nemo'yla yer aldığı küçük ve ekonomik ticari araç pazarının büyümesiyle birlikte, bir boy büyük olan hafif ticari araç satışlarında daralma yaşandı. Güven, ekonomik belirsizlik ortamında geçici olarak daha ucuz küçük ticari araçların tercih edildiğini belirterek, "Ticari araç pazarında ortaya çıkan bu yeni segmentin payı son dönemde hızla artmaya başladı. Ekonomik belirsizliğe bağlı olarak tüketiciler fazla riske girmek istemedi. Bu yüzden küçük ve ucuz araçları tercih ettiler" dedi.
Türkiye'de ticari araç satışlarının geçtiğimiz yılın üstünde olmasına rağmen hafif ticari payının düştüğünü belirten Güven, VW'nin de satışlarda bundan nasibi aldığını kaydetti. Güven, "Küçük ticariler bizim satışlarımızı da yüzde 10-15 etkiledi. Yıl sonuna doğru hafif ticari araç talebinin yeniden artacağını düşünüyoruz" açıklamasını yaptı.
Türkiye'nin VW'nin ticari araç ihraç pazarları arasında ikinciliğe gerilediğini kaydeden Güven, şöyle konuştu: "VW en çok ticari aracı kendi evinde yani
Almanya'da satıyor. İhraç pazarları içinde iseTürkiye uzun süredir liderdi. Ancak geçen yıl İngiltere bizi geçerek birinciliğe yerleşti. Bu yılın ilk 7 aylık döneminde de bu devam ediyor. İngiltere'de bir artış yok. Pazardaki büyümeye paralel olarak satışlarımızı artırıp yeniden liderliğe oturmak istiyoruz."
Yayın tarihi: 30 Ağustos 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/30//haber,AB42B1B560A948B0A9D4857C6736600D.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.