İdol çatı markasıyla şarap sektörüne giren Elda'nın CEO'su Demirtaş, "Sadece restoranlarda satılan Konsensus'tan bin 843 şişe ürettik" dedi. İdol, gece hasadıyla % 70 tasarruf sağlıyor..
Efe Rakı markasıyla tanınan Elda İçecek, 4 yıl önce aldığı İzmir Torbalı'daki bağın hasadını ilk defa bu yıl piyasaya sunarak şarap pazarına da adım attı. Elda İçecek CEO'su Egemen Demirtaş,
Türkiye'nin tek parçada en büyük bağına 24 milyon YTL'lik yatırım yaptıklarını anlatarak, "Fransa'dan 550 bin bağ çubuğu ithal ettik. Bazıları
Türkiye'de bulunmayan 18 çeşit üzüm bağımız oldu" dedi. 2008'de gerçek anlamda ilk hasatlarını almaya başladıklarını ifade eden Demirtaş, İdol çatı markası altında başka markalar yaratacaklarını, bunun ilk örneğinin Konsensus olduğunu belirtti ve şöyle devam etti:
ORGANİK BAĞ
"Bizim bağımız organik. Bu yılın başında Konsensus'u satmaya başladık, bu marketlere bulabileceğiniz bir şarap değil, sadece bazı restoranlarda satılacak. Şarabı çekinilen bir içecek olmaktan çıkarıp, daha rahat ilişki kurulabilen bir içecek haline getirmeyi hedefliyoruz. Konsensus'tan sadece bin 843 şişe üretildi." İdol Şarap Marka Müdürü Emre Utku da, 2008'de şaraptan 4, 2009'da ise 8 milyon YTL ciro hedeflediklerini söyleyerek, şunları kaydetti: "
Türkiye'de ilk defa gece hasadı yapıyoruz. Bu yöntemle yüzde 70 tasarruf sağladık, çünkü gündüz hasat yapıldığında üzümün fermante olmaması için özel soğutmalı araçlarla taşımak gerek.
Türkiye'de şarapçılıkta hep gece hasadı kullanılsa 250 milyon YTL tasarruf yapılır."
Yayın tarihi: 23 Ağustos 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/23//haber,6AE466745FBA490D9F2E36D58ABAF020.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.