Danışmanlık şirketi Mall Art'ın kurucusu Yıldırım, AVM'lerde konsepti göz ardı eden şirketlerin müşteri bulamayacağını söyledi..
Türkiye'de özellikle İstanbul'da yoğun olarak bulunan ve her ay bir yenisi eklenen alışveriş merkezlerinin (AVM) bazıları konum, bazıları ise yönetim sıkıntısı nedeniyle kapanıyor ya da faaliyet alanını değiştiriyor. Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları kitabının yazarı ve Mall Art Alışveriş Merkezi Yönetim Danışmanlığı şirketinin kurucusu Engin Yıldırım, AVM'lerde konseptin önemine dikkat çekerek, öne geçmek isteyenlerin her yaştaki insanın eğlenebileceği konseptte işletmeler yaratması gerektiğini belirtiyor.
* Bir AVM'nin başarılı olabilmesi nasıl mümkün olur?
Lokasyon, ulaşım, şehrin demografik yapısı, konsept, mağaza karması ve fark yaratan işletme olabilmek en önemli faktörler arasında bulunuyor.
* AVM müşterisi geçmişten bugüne nasıl bir değişim geçirdi?
Müşteriler, konsepti daha çok önemsemeye başladı. İndirimlerin erken başlaması, cazip promosyonlar ve ödeme vadelerinin ileriye atılması da hareketli ve durgun sezon kavramını değiştirdi. Buna karşılık eğlence merkezleri ile AVM aynı adresler olmaya başladı. Bunun anlamı, eğlenceli AVM'lerin iş yapacağı; sessiz, sakin, cazibe yoksunu mekanların geri planda kalacağıdır. Yoğun bir trafik içinde koşuşturan insanlar, kasada sıra beklemeyecekleri, otoparkta sorun yaşamayacakları, arkadaşları ile buluşabilecekleri, kimsenin sıkılmayacağından emin oldukları yerlere gidiyorlar.
Yayın tarihi: 3 Temmuz 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/09/em/haber,6F8792459AF7438FB2A4216A392DF713.html
Tüm hakları saklıdır.