kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 19 Nisan 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Tuna Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Tuna Gülsoy.

Bırakın güneş eve girsin

Neslihan TUNÇ
Bu yıl ev dekorasyonunda sarı, altın, gümüş ve bronz gibi renk tonları öne çıkıyor. Işıltı ve parlaklığın hâkim olduğu mobilya ile aksesuarlarda dikkat çeken bir başka özellik ise geleneksel ve klasik tarzların modern çizgilerle kombine edilmesi..
Ofis mobilyası alanında 38 yıllık deneyime sahip olan Tuna Mobilya bir süredir ev dekorasyonuna yönelik ürünleriyle dikkat çekiyor. Koleksiyonlarını dünya trendleri doğrultusunda hazırlayan firmanın Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Tuna Gülsoy ile 2008 yılının trendlerini konuştuk.

- Dekorasyonda 2008 trendlerinde neler öne çıkıyor?
- Bu yıl sarı tonları çok hakim. Ayrıca altın, gümüş ve bronz tonları da yaygın olarak kullanılıyor. Işıltı ve parlaklık biraz fazla 2008'de. Ama ağırlıktaki renk oksit sarısı. Tekstildeki renkler, dekorasyona birebir yansıyor. Ama ev mobilyasında bunları her sezon değiştirmek mümkün değil. Geleneksel klasik tarzların moderne aktarılıp kullanılması söz konusu. 'Eklektik' dediğimiz bir tarz bu. Yine o devam ediyor. Bu tarz bence ortamı sıcaklaştırıyor. Biz de farklı dokularla modern tarzı bir arada bulunduruyoruz. Hasırlar, rattanlar, farklı dokular...

- Yazlık mekânlarda bu değişiyor mu?
- Aslında dekorasyonda trendler yıl olarak değişiyor. Yaz-kış çok fark etmiyor. Ama yazın daha hafif kumaşlar, açık renkler ön plana çıkıyor. Dış mekân ürünleri de çok fazla görülüyor. Bu tarz ürünler eskiye göre çok önem kazanmış durumda. Evdeki rahatlığı dışarıya da taşımak istiyorsunuz. Kocaman L köşeler, kanepeler görüyoruz dış mekânlarda. Müstakil evlerin fazlalaşması, bahçeli mekânların çoğalması Türkiye'de belli bir bahçe kültürünün oluşmasını sağladı. Bahçelerde de rattanlar, hasırlar var. Tikler, doğal malzemeler ağırlıkta.

- Son dönemlerde dekorasyonda tasarımın çok önem kazanmasının nedenleri neler?
- Geçmişte taklit ürünler yapılırken artık Türkiye'de de firmalar kendi tasarımlarını yapmaya başladı. Biz de tasarıma önem veriyoruz. 10 kişilik bir tasarım ekibimiz var. Ayrıca ünlü tasarımcılarla da çalışıyoruz.

- Müşterilerin tasarım ürünlere ilgisi nasıl?
- Açıkçası görsel olarak çok güzel, ama rahatlık olarak insana kullanım imkânı vermeyen ürünler; ünlü bir tasarımcı da yapsa önem taşımıyor. Birincil hedef fonksiyon, rahatlık, sıcaklık. Hepsini bir arada bulundurduğunuzda tasarım da farklı ve hoş gelirse bir anlam kazanıyor. Fuarlarda çok farklı ürünler görüyoruz. Bunlar çok beğeniliyor, ama satış olarak çok fazla tercih edilmiyor. Bu yüzden de evde yabancı tasarımcılara çok fazla yer vermedik. Türkiye'de genel beklenti tasarımdan çok, ürünü rahat bir şekilde kullanabilmek. Satışlara baktığınızda çok farklı tarzdaki ürünler ilgi görmüyor. Daha düz ürünler daha fazla gidiyor.

- Hangi renkler tercih ediliyor?
- Bej, kahve tonları çok tercih ediliyor. Renkli ürünlere çok fazla cesaret edilmiyor. Bence doğru olan, trendleri ürünlerde birebir değil, yastıklarda, aksesuarlarda kolay değişebilecek şeylerde kullanmak. Evinizi bej kahve tonlarında yaparsınız, ama turuncu bir vazoyla veya sarı yastıklarla destekleyebilirsiniz. Bir ya da iki yıl sonra o sarıdan sıkıldığınızda yastığı değiştirebilirsiniz, ama kanepede bunu yapmak çok zor tabii.

- Danışmanlık veya proje hizmeti veriyor musunuz?
- Tabii ki. İçmimarlarımız gidip evlerde röleve alıp, ölçülendirerek ürünlerimizin yerleşimini yapıyor. Renk seçimlerinde de danışmanlık veriyoruz.
Haberin fotoğrafları