kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 5 Ocak 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Parfüm uzmanı Michel Almairac

Burnu iyi koku alıyor

22.12.2007
Birçok ünlü markanın en güzel parfümlerinin yaratıcısı o. Fransız koku uzmanı Michel Almairac küçüklüğünden beri kokularla iç içe, şimdi ise mavi gülden yarattığı yeni parfümüyle gündemde..
Gül bize göre sadece gül olabilir ama koku uzmanları için çok şey ifade ediyor. Tıpkı Fransız koku uzmanı Michel Almairac için olduğu gibi. Almairac, cilt bakımındaki uzmanlığıyla ünlü olan kozmetik markası Shiseido'nun yeni parfümü Zen'in yaratıcısı. Ona göre bu parfüm, meditasyondan sonraki ruh halini aktarıyor. Vücut ve ruhun mükemmel ahengi; özgürlük, enerji, canlılık ve hazzı ortaya çıkarıyor. Daha önce Gucci, Escada ve Burberry için de parfüm üreten Almairac, kokunun yaratılışını anlattı.

- Nasıl koku uzmanı (burun) oldunuz?
- Aslında, Grasse'de parfümün içine doğdum. Çocukluğumda tüm bölge, kendini parfüm endüstrisine adamıştı. 19 yaşımdayken, Roure Parfümeri Okulu'nda okuyordum. Ancak bu konuma gelmem oldukça fazla sabır, alçakgönüllülük ve tutku gerektirdi. Çünkü bir koku uzmanının hemen başarılı olması çok nadirdir. Mesleğim sürekli bir eğlence: Kokularla oynuyor, karıştırıyor ve eşleştiriyorum. Aynen bir aşçıbaşının farklı lezzetleri ilişkilendirmesi gibi... Sürekli olarak yeni koku bölgeleri arıyorum. Bir koku uzmanı, hayatı boyunca öğrenme sürecinden geçiyor...

- Bir kokuyu nasıl oluşturuyorsunuz?
- Kokuyu oluştururken bilgisayar kullanmıyorum. Çeşitli koku bileşimlerini tekrar tekrar deniyorum, hepsini aklımda tutuyorum. Daha sonra bir şirket belirli bir tema görevi verdiğinde, bu temayla ilgili koku örnekleri anında aklıma geliyor. Daha sonra bu fikre dayalı olarak formül üzerinde çalışıyorum. Eğer başlangıçtaki sonuçlar iyi değilse her şeyi yırtıp, tekrar en baştan başlıyorum.

- Bir parfümün başarılı olması neye bağlı sizce?
- Ben başarılı bir parfümü, birbiriyle çok iyi uyum sağlayan materyallerin harmanlandığı bir formül olarak tanımlarım. Ne kadar fazla içerik olursa, bunların iyi bir şekilde harmanlanması da o kadar zor olur. Belirli bir sayıdan sonra, çelişkilerin ortaya çıkması kaçınılmaz. Bu nedenle kısa formüller kullanırım. Parfüm tarihindeki büyük başarıların çoğu, basit formüllere dayanmaktadır.

- En çok beğendiğiniz çiçek hangisi?
- Kesinlikle gül, itiraf etmeliyim. Gül sadece koku kalitesine sahip değil, aynı zamanda oldukça dekoratiftir. Bu çiçek olağanüstü, fevkalade bir şey. Bu özellik, parfümeri sektöründe çok sık kullanılmalarına rağmen, yasemin veya hanımeli gibi çoğu çiçek ya da bitkide yok. O, çiçeklerin kraliçesi.
Haberin fotoğrafları