Türkiye'de 17 kahve zinciri markası 250 şubesiyle hizmet verirken yıllık ciro çoktan 160 milyon doları aştı. Yeni şubeler de sırada....
Kahve, bütün dünyada ve Türkiye'de yükselen değer. Öyle ki giderek kahve tüketimi de kahve zincirlerinin sayısı da artıyor. Özellikle İngiltere bu alanda başı çekerken ülkemizde 1999 yılında Gloria Jeans Coffee ile başlayan, 2003 yılında Starbucks ile hız kazanan kahve merakımızın vardığı nokta şu; Türkiye'de açılan kahve zincirlerinin sayısı 17, bunların sahip olduğu mağaza sayısı 250.
Gloria Jeans, Starbucks, Coffee Republic, Kahve Dünyası, Robert's Coffee, Cafe Nerro, Cafe Crown, Barney, Coffee&Chocolate, Johns, Schiller, Gimm, İlly, Bean&Cream, Kocatepe Kahve Evi, Tchibo ve Ben&Jerry, ülkemizde yılda bir milyondan fazla kişiye hizmet veriyor. Bu kahve zincirlerinin mağazalarının yüzde 70'e yakını İstanbul'da, yüzde 20'si ise Ankara ve İzmir'de.
İLK ÜÇTEN BIRI TÜRK Türkiye'deki kahve pazarının günlük cirosu ise 514 bin YTL civarında. Yıllık ciro, 187 milyon 750 bin YTL'yi buluyor. Dolar kurunun 1.17 YTL olduğu kabul edilirse Türkiye'de sadece kahve zincirlerinden tüketilen kahvenin tutarı 160 milyon dolar civarında.
Ülkemizdeki kahve zincirleri arasında en büyük pay, yüzde 53 ile 2003 yılında pazara adım atan Starbucks'a ait. Hemen arkasından ise yüzde 31 pazar payı ile Gloria Jean's geliyor. Üçüncü sırada yüzde 12 ile Kahve
Bugünkü Tüm Yazıları
Zincirleri sevdik, kahveye günde 500 bin YTL harcadık
Yayın tarihi: 23 Aralık 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/23//haber,99AE5331608848A6A80D90EAEF4D62D7.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.