Louis Vuitton defilesinden.
Sokakta giymek yürek ister
Defile izlerken çoğunlukla "Bunları kim giyebilir ki?" diyorsunuz, değil mi? Uyarıyoruz; modacıların yaratıcılıklarını gösterdikleri bu kıyafetler sadece şov amaçlı!..
Ardı ardına gerçekleştirilen New York, Londra, Milano ve Paris Moda Haftaları, nihayet son buldu. Her birinde, tasarımcılar yaratıcılıklarını son noktaya taşıyarak, bizlere görsel bir şölen yaşattı. Bu sırada kimi kıyafetler için de "Şaka olmalı," demeden duramadık. Her sezon olduğu gibi çılgın modacı John Galliano, yine defileyi şova dönüştürmeyi başardı. John Galliano'nun tasarımlarında giyilebilecek olanlar da var ama özellikle aksesuarlar, izleyenleri hayrete düşürdü. Zaten Galliano, moda otoritelerinin dikkatini çekmeyi çok iyi beceren bir tasarımcı. Her defilesi akıllarda kalıyor. Hazırladığı son erkek koleksiyonunda da mankenlere kurşun geçirmez yelek giydirmişti. Couture defilesinde tasarladığı tuvaletlerde ise o kadar ağır işleme kullanmıştı ki, mankenler 20 kiloyu bulan bu kıyafetlerle podyumda yürümekte bile zorlanmıştı. Ya da yine sirk meydanını podyuma taşıması da modayla ilgili ilgisiz herkesin aklında kaldı. Heatherette markasının tasarımcısı Richie Rich de moda haftalarında hatırlarda kalan bir başka tasarımcı. Richie Rich, son defilesinde markasını gerçeklerden uzak çok daha lüks bir boyuta taşıdı. Defileye damgasını vuran, hiç kuşkusuz 50 karat pırlantayla bezeli 50 milyon dolarlık kolyeyi bir plaj aksesuarı olarak giydirmesiydi! Tasarımcı, daha önceki sezonlarda da oyuncaklarla süslü kıyafetleriyle yine New York Moda Haftası'na damgasını vurmuştu.
RENGÂRENK KİRPİKLER
Defilelerde kıyafetler kadar makyajlar ve saçlar da temaya uygun yapılıyor. Rengârenk uzun kirpikler, abartılı taranmış saçlar ya da kullanılması imkânsız olan aksesuarlarla şova destek sağlanıyor. Tabii iş satışa gelince, tüm bunların çok fazla rağbet görmediğini söyleyebiliriz. Zaten moda tasarımcıları, defileye çıkan çoğu parçanın, üretime bile geçmediğini söylüyor. Asıl amaçları, defilelerindeki çarpıcı parçalarla akıllarda kalmak ve markanın ruhunu defilede görücülere yansıtabilmek... Tamamı şeffaf kıyafetler, ağırlığından zor yürünen tuvaletler, paha biçilmez takılar ya da komik aksesuarlar, bu defilelerin sadece şov amaçlı yapıldığının bir göstergesi. Peki biz müşteriler ya da büyük mağaza alıcıları ne yapsın? Gördüklerine mi inansın, yoksa tasarımcının fantezisine dahil olup görsel şölenin keyfini mi çıkarsın... En güzeli keyfini çıkartmak. Anlayacağınız podyumda ne görürseniz, aynısını yaptırıp giymeye kalkmayın. Bu gördüklerinizi gerçek hayatta kullanmak biraz da yürek ister!
Yayın tarihi: 21 Aralık 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/21/cm/haber,9C1B061B3E7045E4AE52758F4604BC75.html
Tüm hakları saklıdır.