kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Marka, kadını her zaman feminen göstermeye çalışıyor.

Üç nesildir kadınları giydiriyor

Esra ÇORUH
Bazı moda markaları vardır, tüm dünyada pek çok kadın tarafından giyilmese bile bilinir... İşte bu ünlü klasik markalardan biri, İstanbul'daki ilk mağazasını açtı ve Türk meraklılarını sevindirdi..
Dünyanın en büyük modaevlerinden biri ve haute couture'ün saygın ismi Chanel. Anneanneler, anneler ve kızlar tam üç nesildir müşterileri arasında... Coco lakaplı Gabrielle Chanel tarafından kurulan marka, yaratıcısının ölümünden sonra da emin ellerde ve aynı prestijli çizgisini devam ettiriyor. Tasarım direktörlüğünü efsanevi tasarımcı Karl Lagerfeld yapıyor. Türkiye'deki mağaza açılışı için İstanbul'a gelen Chanel'in Avrupa başkanı Bruno Pavlovsky ile markanın başarısını ve Chanel kadınını konuştuk.

- Yıllardır Chanel denildiğinde akla prestijli bir marka geliyor. Bu başarıyı neye borçlusunuz?
- Kesinlikle bayan Chanel'e... Ama onun ölümünden sonra da marka aynı çizgisini korumaya çalıştı. Şimdi de çok emin ellerde. Hiçbir zaman klasik çizgisini değiştirmedi, her zaman kendini geliştirmeyi hedefledi. Marka için her zaman yaratıcılık ön planda oldu.

- Chanel denildiği zaman kimimizin aklına klasik zincirli çantaları ya da etek-ceket takımları geliyor. En çok satan ürününüz hangisi?
- Chanel'e bütün olarak bir moda markası olarak bakmalıyız. Markanın ürün yelpazesi o kadar geniş ki; çanta, ayakkabı, gece elbiseleri, kozmetik, aksesuar... Ayakkabı ve çanta da ana koleksiyonu tamamlayan unsurlar. O yüzden sorunuzu cevaplandırmak biraz zor. Ama elbette ki klasikleşmiş ürünlerimiz olan ceket takımlarımız ve 2.55 çantamız çok satıyor. Chanel onlarsız düşünülemez çünkü.

- Bana kalırsa marka eskiye göre daha gençleşti. Artık koleksiyonlarınızda her sezon daha eğlenceli şeyler görebiliyoruz. Bunun nedeni nedir?
- Bildiğiniz gibi Karl Lagerfeld ile çalışıyoruz ve her koleksiyonda farklı, çok hoş parçalar ortaya koyuyor. Markanın günün her saati giyilebilir olduğunu gösteriyor. Örneğin bundan birkaç sene önce, markanın da yüzü olan Fransız şarkıcı Vanessa Paradis, klasik Chanel ceketi jeanle tamamladı ve herkes klasiğin gündüzleri de eğlenceli hale getirilebileceğini gördü. İsteyen, o ceketi takımıyla giyebilir, isteyen jean gibi spor bir parçayla da tamamlayabilir. Şimdi koleksiyon daha da geniş, çok çeşit var.

- Karl Lagerfeld'le çalışmak nasıl? Kendisinin gerçek bir hayranıyım...
- Ben de onun hayranıyım. Onun gibi yetenekli bir tasarımcıyla çalışmak müthiş. Her seferinde daha da iyisini yapmaya çalışıyor ve başarılı oluyor. Tabii çok çalışkan biri olduğunu da söylemem gerek. Haute couture, hazır giyim ve aksesuar olmak üzere yılda dokuz koleksiyon çıkarıyor, bu da azımsanacak bir şey değil! O, mükemmeliyetçi, vizyon sahibi, özel ve heyecanlı bir tasarımcı.
Haberin fotoğrafları