Transit Connect ve Doblo'ya Güney Koreli rakip geliyor
HYUNDAI, 80 milyon dolarlık yatırımla üretimine başlanan MPV sınıfında yer alan modeli Matrix'in ardından, iki yeni modelin daha Türkiye'de üretilmesi için düğmeye bastı. Biri CDV (Binek Tipli Küçük Vanlar) diğeri C sınıfında yer alacak bu iki modelin devreye girmesiyle Hyundai Assan'ın üretim kapasitesi 200 bin adedi aşacak. 2010 yılında üretilmesi planlanan bu araçla, Hyundai ilk kez Doblo ve Transit Connect'e rakip olacak. Hyundai'nin bu sınıfa girmesinin nedeni, Türkiye'de üretilen iki modelin yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki başarısı olarak gösteriliyor. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Türkiye'de üretilmesi planlanan ve CDV sınıfında yer alan yeni modelin Hyundai Motor Company tarafından geliştirildiğini söyledi. Bu yeni modelle Hyundai'nin ilk kez Doblo ve Transit Connect gibi araçların sınıfında yer alacağını kaydeden Kibar, "CDV modelimiz daha çok Türkiye'ye özel bir araç olacak. Bu aracın 2010 yılında üretilmesi planlanıyor. Biz bunu 2009'a çekmek için çalışıyoruz. Diğer model ise yepyeni bir sınıfta yer alacak. SO kodlu bu model, C sınıfında bir binek oto olacak ama ticari kullanıma da uygun olacak" dedi.
MASA ALTI TEŞVİK İŞE YARADI
Kibar, yatırım için düğmeye basılmasında, Hyundai Başkanı Mong-Koo Chung'un nisanda Türkiye ziyaretinin etkili olduğunu söyledi. Matrix için düzenlenen törene katılan Maliye Bakanı Kemal Unakıtan Hyundai'nin Başkanı Mong-Koo Chung'a, "Benim de gözlerim sizinki gibi biraz çekiktir. Normal teşviklerin dışında masa altından da birşeyler yapalım, Türkiye'deki yatırımını artır" şeklinde konuşmuştu. Unakıtan'ın masa altı teşvik sözü ve esprileri etkisini göstermiş oldu.
Yayın tarihi: 5 Eylül 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/05//haber,CB24D5DB8B7F4FEE856254E04A111240.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.