AMBALAJ BÜYÜMEYE ODAKLANDI... Ülker Başkan Yardımcısı Orhan Özokur (solda) stratejik işbirliği yaptığı Mondi Ambalaj CEO'su Peter Oswald'a (ortada) bir hediye verdi. Cahit Paksoy da ambalaj bölümü olarak büyümeye odaklandıklarını söyledi.
'Sadece şirket alan grup değiliz, gerekirse satarız'
Ülker'in Başkan Yardımcısı Orhan Özokur, Türkiye Finans ve Tire Kutsan ile artık şirket satışlarının da gündeme geldiğini belirterek "Gıda ve diğer alanlarda stratejik ortaklıklara gidebiliriz" dedi...
İLİŞKİLİ HABERLER
'Sadece şirket alan grup değiliz, gerekirse satarız'
Türkiye'nin en büyük gıda grubu Ülker, küresel büyüme stratejisi gereği, ana faaliyet alanıyla ilgili şirketlerde stratejik ortaklıklara (azınlık yabancı ortak), yan sektörlerde ise şirket satışlarına (çoğunluk yabancı ortak) yöneliyor. Ülker'in Başkan Yardımcısı Orhan Özokur, önceki akşam Tire Kutsan'ın yüzde 53.5'inin Avusturyalı Mondi Group'a satışıyla ilgili törende, grubun önümüzdeki dönemde şirket satışları da yapabileceğini söyledi. Özokur, "Siz şirket almakta ünlenmiş bir grupsunuz, şimdi şirket satmaya mı başladınız" şeklindeki soruya, "Evet, hep şirket satın almakla ünlendik. Ancak bundan sonra bazı yan sektörlerdeki şirketlerimizi, stratejimize uygun olarak satabiliriz de. Türkiye Finans'ı sattık. Tire Kutsan ikinci satış oluyor. Gerek gıda gerekse diğer alanlarda stratejik işbirliklerimizin sayısı daha da artacak. Bu işbirlikleri sayesinde grubumuzun sağlıklı büyüme trendi de devam edecek" diye yanıt verdi.
ORTAKLIK GÜÇLENECEK
Mondi Group'un oluklu mukavvada Tire Kutsan'ın 5 misli büyüklükte olduğunu belirten Özokur, Planlarımız doğrultusunda başlattığımız stratejik işbirliğinin başlangıç aşamasındayız. Ortaklığımızın uzun yıllar güçlenerek devam etmesini diliyorum" dedi. Türkiye'nin gelişmekte olan ülkeler arasında çok özel bir konuma ve öneme sahip olduğunu söyleyen Özokur şöyle konuştu: "Türkiye diğer gelişmekte olan ülkelerden çok daha ileri düzeyde. Güven ve istikrar ortamı sayesinde, dünyada dikkat çeken yıldızı hızla yükselen bir ülke. Yakın zamanda başlatmış olduğumuz yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında uzun vadeli hedefler belirledik."
3 YILDA BÖLGESEL OYUNCUYUZ'
Yıldız Ambalaj Grubu Başkanı Cahit Paksoy ise Ülker'in yan sektör şirketleri olarak ambalaj grubunun yeni stratejik ortaklıklara hazır olduğunu söyledi. Paksoy, "Şu anda yeni somut bir ortaklık yok ama olabilir. Biz büyümeye odaklandık ve Mondi'nin büyüme çabasının özellikle istihdam artışı için önemli olduğunu görüyoruz. Tire Kutsan, oluklu mukavvada Türkiye'nin lider şirketi oldu. Mondi ile bölgesel bir oyuncu olma yolunda avantaj kazandık. 3 yılda bölgesel güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyoruz" dedi. Mondi Group, Tire Kutsan'ın yüzde 53.5'ü için 106 milyon dolar ödedi. 8 fabrikada bin 600 kişiye istihdam sağlayan Tire Kutsan, 2006'da 222 milyon YTL olan cirosunu bu yıl yüzde 58 artırmayı hedefliyor. 34 ülkede faaliyet gösteren Mondi'nin 2006 cirosu ise 5.7 milyar Euro oldu.
İLİŞKİLİ HABERLER
'Sadece şirket alan grup değiliz, gerekirse satarız'
Yayın tarihi: 5 Eylül 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/05//haber,28900754E25245C4BD229697A9FEF3AC.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.