kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Ağustos 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

McDonald's varsa biz yokuz!

FATİH ATALAY
Louis Vuitton Dünya CEO'su Yves Carcelle, şirket prensibi olarak Zara, Gap, Burger King, McDonald's gibi mağazaların bulunduğu yerlere Louis Vuitton mağazası açmayı kesinlikle tercih etmediklerini söyledi Türkiye'de ilk çok katlı mağazayı 2008'de İstanbul Nişantaşı'nda açmayı planladıklarını söyleyen Carcelle, Türk müşterilerinin tıpkı Akdenizliler gibi ayakkabılara tutkun olduğunu ifade etti ..
Bünyesinde Christian Dior, Fendi, Celine, Marc Jacobs, Donna Karan, Givenchy, Guerlain gibi markaların bulunduğu LVMH Group'un lokomotifi Louis Vuitton (LV), 12 Eylül'de İstinyePark'ta üçüncü mağazasını hizmete sunacak. Türkiye serüvenine 1991 yılında başlayan Louis Vuitton ilk çok katlı mağazasını ise (global store) Nişantaşı'nda şu anda Hugo Boss'un kullandığı binaya açacak. Dünyadaki 379 mağazasından sadece 64'ünün çok katlı konseptte olduğunu ifade eden Louis Vuitton Dünya CEO'su Yves Carcelle, Türkiye'ye ilk geldiklerinde Abdi İpekçi Caddesi'nde kendilerinin dışında sadece Beymen'in bulunduğunu, Türkiye'ye yatırım yapmış ilk lüks marka olduklarını ifade etti. Carcelle, Louis Vuitton olarak sadece lüks mağazaların var olduğu yerlere mağaza açtıklarını; Gap, Zara gibi markaların bulunduğu caddelere mağaza açmadıklarını ifade etti.

CARCELLE: LÜKS LÜKSÜ ÇEKER
Carcelle, şu açıklamaları yaptı: "Lüks mağazacılık lüks ister. Lüks mağazacılıkta önemli olan mağazanın konumudur. Çevrenizde sizin gibi lüks mağazalar olması lazım. LV olarak Gap, Zara gibi markaların yanı sıra Burger King, McDonald's gibi restoranların olduğu yerlere de mağaza açmıyoruz. McDonald's'ın yanına LV açamazsınız. Genelde alışveriş merkezlerinde mağaza açmayız ama İstinye Park'ta segmentasyon çok iyi olmuş. Komşularımız arasında Christian Dior, Fendi, Celine, Armani, Gucci ve Chlogibi markaları görmek mümkün. Bu çevrede ambiansa uygun olmayan herhangi bir mağaza yok. Bu markaların bir arada olması lazım. Lüks bunu ister. Örneğin, Champs-bu konuda bir sıkıntı yaşanmıştı. Fast-food restoranları o bölgeye gelmeye başladıktan sonra caddenin bir tarafında fast-food restorantları, diğer kısmında da bizim gibi lüks mağazalar yer alması konusunda antlaşmaya varıldı."

'ANKARA'DA YER BAKACAĞIM'
Lüks bir marka olarak etraflarında lüks mağazaları görmekten memnun olduklarını dile getiren Carcelle, İstanbul'da Cartier gibi mağazaları görmekten hoşlandıklarını, rakiplerini çevrelerinde görmenin iyi bir haber olduğunu vurguladı. Carcelle, "Yatırım yaptığımız yere diğer markaların gelmesini destekliyoruz. Hatta bazen biz 'Yatırım yapın' diyoruz. 90'ların ortasında Prag'da mağaza açmıştık. O zamanlar Prag bugünkü gibi gelişmiş değildi. Cartier'e mağaza açmalarını önerdik, açtılar. 5 sene içinde kesinlikle Türkiye'de başka mağazamız olacak. Yarın (bugün) Ankara'ya gidiyorum" dedi. Carcelle, Türkiye'nin bütün dünyadaki Louis Vuitton'lar arasında ilk 20 içerisinde olduğunu, Avrupa'da ise ilk 5'e girdiğini ve 2007 yılını 3.5-4 milyar dolar ciroyla kapatmayı planladıklarını ifade etti.