|
 |
 |

Ayda 16 bin dolara giyinen Türkler
Harvey Nichols'ın patronu Cemiloğlu, Türkiye'de varlıklı kesimin giyime yılda 500 milyon dolar harcadığını söyledi. Sayıları 2 bini bulan "creme de la creme" Türk'ün her biri giyime ayda 16 bin 600 dolar harcıyor.
2 bin süper zengin, giyime yılda 400 milyon $ harcıyor
Unitim Başkanı Cemiloğlu, Türklerin lüks giyime 1 milyar dolar harcadığını COO Öğretmengil 2 bin zenginin bu harcamanın yüzde 40'ını yaptığını söyledi.
Harvey Nichols'ı Türkiye'ye getiren Unitim Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, Türkiye'de hazır giyim perakende sektörünün büyüklüğünün 7 milyar dolar olduğunu, bunun yaklaşık yarım milyar dolarının lüks kategorisine girdiğini belirtti. Holding'in COO'su Öğretmengil de, lüks kategorisinin hedef kitlesinin 20 bin kişi olduğunu, krem dö la krem olarak tabir edilen ve lüks kategoriden sürekli alışveriş eden sınıfın ise bu harcamanın yüzde 30 ila 40'ını yaptığını dile getirdi. Burç Cemiloğlu, Türk vatandaşlarının Türkiye'deki kadar yurt dışında da alışveriş yaptığını, şirket olarak amaçlarının yurt dışında harcanan bu parayı yurt içine çekmek olduğunu vurguladı. Bu durumda, 2 bin kişinin Türkiye'de ve yurt dışında giyime yaptığı harcama tutarı yılda 400 milyon doları bulurken, kişi başı harcama ayda 16 bin 600 doları geçiyor.
30 MARKA GELECEK Cemiloğlu, lüks sınıfın hızlı şekilde büyüyeceğini öngördüklerini ve 30'a yakın lüks markanın İstanbul'da olmak istediğini söyledi. Unitim Perakende Grubu Başkanı Cem Eriç de, Holding'in 2006 yılı konsolide satışlarının 128 milyon dolar olduğunu, 2007'de yüzde 62 artışla 207 milyon dolar hedeflediklerini aktardı.
|