Çok değil, yedi yıl önce bu dört kafadar bir araya gelip, "Yahuherkesinbirbankasıvar,bizimniyeolmasın!" diye yola çıkmış. EşrefCerrahoğlu,EserTümen,SemihSohtorik ve PekinBaran, oturup altı ay banka satın alma konusunda çalışmış. Tam, "HaydiBismillah!" deyip görüşmeye başlayacaklar, bankalara devlet el koymaya başlamış. Ne yapsınlar? Onlar da banka patronu olmaktan vazgeçmiş. Kolay mı? 2000'de denizcilik sektörü batıktı. Bankacılar, batık krediler yüzünden armatörleri kara listeye alınca sektörün nefesi kesilmişti. Armatörler zordaydı. Sonunda devlet işe el koydu. Armatörlerin batık kredilerini Emlak Bankası'na devretti, arkasından da Emlak Bankası tasfiyeye girdi. Türk denizciliği kötü döneme sünger çekti. Cerrahgil Şirketler Grubu'nun patronu Eşref Cerrahoğlu, "2000'deyüzümüzebakmayanbankalar,şimdikuyruğagirdi,bizekredivermekiçinyarışıyorlar!" diyor. Nereden nereye? Dünya ekonomisindeki büyüme ve bol likidite denizcilik sektörüne çağ atlattı. Krizlerle ve siyasetçiyle boğuşan sektör, dünyadaki bu trendi kendi lehine iyi kullandı. Bugün sektöre yön veren 45 büyük şirket, 7.5milyondwtton gemiye sahip, 4.5milyondwtton gemi ise yabancıbayrakla dolaşıyor. Denizciler, yurtdışındaki tersanelere 7.5milyondwttongemisiparişi vermiş. Çünkü Türkiye'nin ihracat ve ithalatının yüzde86'sı,yurtiçindekiyüküise14.5milyontonu, deniz yoluyla taşınıyor. Denizcilerin hedefi, daha çok iş, daha çok aş yaratmak! O yüzden armatörlere daha çok gemi lazım. Gelin görün ki; Türkiye'nin 62tersanesi2011yılına kadar dolu! Yeni sipariş kabul etmiyorlar. Denizciler ne yapsın? Onlar başta Japonya olmak üzere Kore,Filipinler ve Çin'e yönelmişler. Eh, bu ülkelerin özelliği var. Tersanelerinde büyük tonajlı gemiler yapılıyor. Onlar da tıka basa dolu ama bizim armatörler fırsatı kaçırmıyor. Aman ha! Armatör deyip geçmeyin. Çoğu, ForbesDergisi' nin 25milyarderTürk listesinde ilk10'da yer alıyor. 3.4 milyar dolarlık servetiyle ÇukurovaHolding'in sahibi MehmetEminKaramehmet'in şirketi GedenLine,Kore ve Çin'e sipariş vermiş. Yapımı süren 61gemi2010yılında bitecek. YalçınSabancı'nın şirketi YASA,Japonya'ya sipariş vermiş. 75dwt200dwtton arasında çeşitli tonajlarda 13gemi yaptırıyor. AKPartiMilletvekiliCengizKaptanoğlu'nun şirketi KaptanoğluDenizcilik ise Filipinler ve Kore'de dörtadetgemi siparişi vermiş. Bu kervana yakında EşrefCerrahoğlu katılacak. Cerrahoğlu, Almanbirfirma ile birlikte Çin' de birtersaneninüçyıllıkkapasitesinikapatacak,üçyılda75dwttonluk30gemi yapacak.