BrandIndex araştırması Estima ile Türkiye'ye geldi
449 markanın performansını izleyen Estima Araştırma, YouGov işbirliği ile BrandIndex'i Türkiye'ye getirdi. Ekonomiyi sürükleyen markaların kamuoyu nezdindeki performansını 7 farklı değişkene bağlı olarak düzenli takip eden bir marka izleme modeli olan BrandIndex tüketicilerin marka algısını araştırıyor. İngiltere'de YouGov araştırma şirketi tarafından 2005'te uygulanmaya başlanan sistem, ülkede yaklaşık bin 100 marka hakkındaki tüketici görüşlerini her gün ölçüyor. ABD, Almanya, Güney Afrika'da da bulunan BrandIndex'i Türkiye'de uygulayan Estima, bu konudaki çalışmalarını ocakta başlattı. Estima, araştırmayla her ay 27 ilde tesadüfi olarak belirlenen 18 yaş üstü 2 bin 350 kişinin 449 marka hakkındaki görüşlerini topluyor ve sonuçları internet ortamına aktarıyor.
|