|
|
'Atma Recep, din kardeşiyiz'
Ah bu dahi çocuklar! Dünyanın başına ne geliyorsa onlardan geliyor. Olacak gibi değil! Çocukların bir bölümü, sayısı 10 bini geçen "hedge fonlarda" risk yönetiyor, elde avuçta durmuyorlar. Gözleri kara, büyüklüğü 1.5 trilyon doları geçen fonlarla dünya borsalarında geziyorlar. En iyi getiri nerede ise oraya çörekleniveriyorlar. Örnek, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) 2006'da "hedge fonlara" kazandıramadı ama Allah bereket versin! Fonlar, bu yılın 2 ayında yüzde 20 kârla mutlu oldular. Küresel dünyada balon sönerken onlarda fırsatı değerlendirip satışa geçtiler! Türk borsasını sallandırdılar. Ne diyelim! Diğer tarafta reklam dünyasında, dahi çocuklar işbaşında! Onlar çifte seçim baskısı altındaki Türk halkına siyasetçi pazarlayacaklar. Parti yöneticileri, siyasi reklamcılığın dahi çocuklarıyla görüşmek için kırk takla atıyor. Reklamın dört dahi çocuğu "Ali Taran, Serdar Erener, Alinur Velidedeoğlu ve Hulusi Derici" kapanın elinde kalıyor. İktidar partisi rahat. Çünkü çoktan 2002 seçimlerinde Genç Parti'yi yaratan reklamcı Ali Taran ile anlaştı. Üstelik Taran partiyi simgeleyen ampulün yaratıcısı Artel Reklam'la birlikte çalışacak. AK Parti çalışıyor. Peki, muhalefet partileri ne yapıyor? Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) ve Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) çok sessiz. Bilgi sızdırmıyor. Doğru Yol Partisi'nde (DYP) ise meydanları harekete geçirmek için farklı bir arayış sürüyor. DYP, ya "Atma Recep, din kardeşiyiz!" deyimiyle meydanları inletmek için "Adam gibi adam" kampanyasında birlikte çalıştığı Marka Reklam'ın sahibi Hulusi Derici'yle yola devam edecek. Ya da "Bana kent oylarını getirin" diyerek geçen haftadan bu yana görüşme yaptığı Alinur Velidedeoğlu ile el sıkışacak. Kulislerden yansıyan havaya bakılırsa DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar, Alinur Velidedeoğlu ile çalışmak istiyormuş Çünkü "Adam gibi adam" kampanyasından memnun kalmamış. DYP'liler, "10 verdik, 5 aldık, bu bize yetmez" diyorlar. Haksız değiller. Ama, "Atma Recep, din kardeşiyiz!" şarkısına da sıkı sıkı sarılıyorlar. Marka Reklam, bu deyimi özel şarkı sözüyle süslemiş, beste yaptırmış. Kampanyayı radyolar için hazırlamış. Şimdi bekliyor. Ama biz de şarkıyı bekliyoruz.
|