kapat
   
28 Şubat 2007 Çarşamba
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mükemmel bir Coupe!

Bunu pek sık söylemem ama BMW 335i coupe bence 'mükemmel' bir otomobil olmuş: Abartısız ama eğlendirici. Kullanmaktan bu kadar keyif aldığım başka bir araç, yakın zamanda olmadı. BMW'nin en iyi otomobili.

Türkiye'ye ilk geldiği gün test etmek istediğim bir otomobildi BMW 335i coupe. Geçmişte bir 535 twin turbo kullanmıştım ve aradan geçen neredeyse 20 yıla rağmen, tadı damağımdaydı. Bu nedenle Borusan'dan testi için bir 335i coupe istemiştik. Ama ondan önce Z4 M gelince, 335i coupe'yi bayağı bir erteledik. Sonunda bu hafta 335i'ye kavuştuk. Emin olun merak ettiğim kadar varmış. Ve yine emin olun, beklediğimden iyiymiş. İşin ilginci, kullandığım ana kadar bilmiyordum, 335i'de twin turbo bir motor varmış.

TORK, SİZİ TERK ETMİYOR
335'in içi bildik BMW coupelerden çok farklı değil. Sportif ama elektrikli ve deri kaplamalı koltuklar. Sportif bir direksiyon simidi. Klasik ve yeterince sporcu görünmeyen göstergeler. Sıkı bir havalandırma sistemi. Vasatın üzerinde bir ses düzeni. Oldukça geniş bir iç hacim. En güzel yenilik, otomobilin iç bölümünde yan tarafta gizlenmiş kavuniçimsi ışık çizgisinin verdiği loş aydınlık. Arka tarafta iki kişi için gayet yeterli iki koltuk. Ve coupelerde bir sorun olan emniyet kemerini öndeki yolculara uzatan 'nazik' bir kol. Bir otomobilde bulmak istediğiniz, gerekli her şeymevcut. Dışarda ise değişim müthiş. Eskiden 3 serisinin sedanı ile coupesi arasında algılanması zor, çok küçük farklılıklar vardı. Şimdi ise coupe ile sedanın alakası bile yok. Ön tarafta daha az olan farklılıklar, arkada sanki başka bir otomobilmiş gibi. 7 serisinin minyatürü gibi görünen stoplar. Arkada çift egzos çıkışı. Basık tavan, yatık ön ve arka camlar. Yüksek omuzluk. Görüntü çok çok iyi. Xenon farlar bu otomobilde standart. Çok da başarılı. Ama asıl olan motor. Bence 335i twin turbo motor BMW'nin en iyi motoru olmuş. Sürüş keyfi acısından M3'ü aratmıyor hatta belki de ötesine geçiyor. Motor 306 beygir güç üretiyor. Ama asıl olan 400 nm'lik tork. Bu tork 1300 devirde başlıyor ve 5000 devire kadar sizden ayrılmıyor. Otomobilin turbo olduğunu hemen hemen hiç hissettirmiyor. Çok ama çok başarılı. Motor ile 6 ileri tiptronic şanzımanın uyumu kusursuz. Otomobilin 0-100'ü bu sayede 5,5 saniye gibi. 335 coupe'nin sürüş dinamikleri mükemmel ötesi. Son zamanlarda kullandığım en etkileyici, en keyifli otomobil diyebilirim. İlk kalkışta nedense bir miniksorun var. Gaza yüklenince bir anlık bir düşünme süresi var. Sonra ileri atılıyor ve eğlence başlıyor. Yolda en küçük bir toz veya nem var ise otomobil 120 kms. hıza kadar patinaj çekerek gidiyor ve içerdeki uyarı lambası sürekli yanıyor. Ama savrulma falan yok. Tabii DTC çalışırken. DTC'yi devre dışı bıraktığınızda arka, kayarak hızlanıyor ve otomobil yan yan kalkıyor.

KÖPEK GİBİ ATILIYOR
Kalkış sonraki his de mükemmel. 200 kms. hıza kadar akselerasyon çok az kayboluyor. Hep hızlanıyor, hep hızlanıyor. Ara hızlanmalar da çok iyi. Vitesi küçülttüğünüz anda otomobilin 130'la giderken bile arkasını kaydırarak akselere olması müthiş. Otomobil son hızı olan 250'ye inanılmaz bir rahatlıkla ulaşıyor, hatta geçiyor. 335i coupenin viraj kabiliyeti de müthiş. Virajları pek çok 4 çeker otomobilden daha iyi alıyor. İyi tanıdığım virajlarda limitlerimi artırmama rağmen bana mısın demiyor. Viraj çıkışında gaza yüklendiğiniz anda arkayı hafif savurarak virajdan çıkıyor ve köpek gibi ileri atılıyor. Frenler de çok çok iyi. Viraja çok kısa bir süre kala kazık fren yapıp, viraj başlamadan frenibırakıp devam ediyorsunuz, tınmıyor bile. Sanki Formula 1 teknolojisi ile üretilmiş. Çok sık sert frenlerden sonra fren performansı çok az azalıyor ama dert edilecek boyutta değil. Gaza yüklenince motorun çıkarmaya başladığı hırıltı da çok güzel. Abartısız ama eğlendirici. Bunu pek sık söylemem ama BMW 335i coupe bence 'mükemmel' bir otomobil olmuş. Kullanmaktan bu kadar keyif aldığım başka bir araç yakın zamanda olmadı. Ama bir sorunu var. İnsana o kadar güven veriyor ki, her şeyi yapabileceğinizi zannediyorsunuz. İşin kötüsü her şeyi yapıyor. "Geçer," diyorsunuz geçiyor, "Döner," diyorsunuz dönüyor, "Durur," diyorsunuz duruyor. Ya da bende öyle oldu Allah'a şükür. 100 bin avroluk fiyatı çok gibi ama doğrusu değer. Bence fiyat, sürüş keyfi, performans değerlendirmesinde BMW'nin en iyi otomobili. Bir otomobilde, aile otomobili ve spor otomobili bir arada barındırıyor. Yapanların eline sağlık. İyi iş çıkarmışlar.

BMW 335İ COUPE

Motor Tipi: 3 lt. Sıralı 6. Çift Turbo Motor gücü: 300 bg. Max Tork: 400 nm. 0-100 km/sa hızlanma: 5.5 sn. Fiyatı: 100.000 avro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Kendileri gibi tüketimleri de kompakt
 Lüks otoda dizel satışı patladı
 Dizel, benzinliye göre yüzde 30 tasarruflu
 Dizel 4x4 SUV'lar yoldan çıkarıyor
 Fren ve gaza ani basmak tüketimi yüzde 5 artırıyor
 Dizel, benzinin tahtına oturdu
 Kasko yanlış yakıt hasarını ödemiyor
 Hak ettiği yere 100 yıl sonra geldi
 Logan ailesi MCV ile büyüyor
 Satın almadan önce bunlara dikkat edin
 Cenevre'de 50 yeni model yola çıkmaya hazırlanıyor
 Lamborghini Thurman'la başrolde
 Lassa -35 derecede bile yoldan çıkmadı
 CMS Grubu Shop'ları kapattı
 Dışı Alman, içi Türk
 Honda'da garanti süresi 6 yıl
 Ticari araç fuarı 7 Kasım'da
 Otomobillerde de transparan!
 Yakıt ekonomisi, dizeli Türklerin gözdesi yaptı
 Bu aracı sadece 10 şanslı Türk satın alabilecek
 Artık Maserati'nizi şoföre verebilirsiniz
 Clio'ya Formula 1 vitesi
 Çelik Motor'a Kia'dan ödül
 Bentley'in satış rekoru
 Suzuki'de vade 60 ay
 Otokoç Ataşehir'de
 Pirelli'den yeni lastik
 Arazi gemisi
 Devremülk sistemine gir 50 gün lüks oto keyfi sür
 Otoda satışlar geriledi kampanyalar geri geldi
 Jetta, TSI motorla hem ekonomik hem performanslı
 OYDER'in Grup Muafiyeti toplantısı İzmir'de yapıldı
 Santa Fe, ABD'nin en iyi 4x4'ü seçildi
 Eos'ta otomatik şanzıman keyfi
 Supsan ihracatını yüzde 42 artırdı
 Motosiklet ile spor otomobil arası araç geliştirildi
 Ferrari 60 yaşında
 Fiat'ın geleceğinde Türkiye başrolde
 400 milyon Euro'ya yeniden doğdu
 Genç Türk tasarımcı finale kaldı
 Citroen'in ticarisi Jumper'a yeni yüz
 Yenilenen Cayenne 87 bin Euro'dan başlıyor
 Çocuk dostu Volvo V70
 1.2 milyon satan Astra'ya makyaj
 Zor sınıfın çalışkan çocuğu
 Japon Toyota Adapazarlı Auris'le Avrupa'da büyüyecek
 Atığını dökemeyen sektör şalter indirecek
 Adres sormadan yol bulmak mümkün
 Sürücünün oturuşuna göre kendini ayarlayan koltuk
 Dört çeker teknolojisi 35'inci yılını kutluyor
 Pajero 12'nci kez Dakar Şampiyonu oldu
 Yılın otomobili Ford S-Max ödülüne kavuştu
 Bosch'tan "sırt ağrılarını önleyen" koltuk
 5.5 milyon dolarlık "Shelby Cobra"
 Lüks otomobiller yılın son ayında gaza bastı
 Yenilenen küçük MINI hem büyüdü hem güçlendi
 Hyundai 2006 hedeflerini yakaladı
 Toyotasa'nın pazar payı yüzde 8 oldu
 Volkswagen Jetta yok sattı
 Skoda üretim rekoru kırdı
 Lüks segmentte Audi imzası
 Kia'nın 4x4 başarısı sürüyor
 Tatlısu arazi aracı...
 Ferrari 60. yılını kutluyor
 Honda Civic modeliyle satış rekoru kırdı
 Hyundai % 8.7 pazar payı ile beşinci sırada
 Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa Tofaş'a emanet
 Temsa'nın 'emniyeti elden bırakmayın projesi' ikinci yılında
 ABD'li üreticiler şömineyi otomobil aksesuvarı yaptı
 Çinliler Detroit'te boy gösterdi
 Anavatanlarında güç kaybediyorlar
 Peugeot'nun motosikleti geliyor
 2007 yenilik takvimi auto motor&sport'ta
 Polo'da faiz yüzde 1.39
 Alman destekli İspanyol aslanı
 TEMSA, ağır kamyon üretimine hazırlanıyor
 Ticari araç satışında Avrupa 4'üncüsü olduk
 Otomobil satışları yüzde 15 daraldı dizele ilgi arttı
 Kamyonda 'viagra' dönemi
 ABD'de lüks oto satışlarında Avrupalı ve Japonlar önde
 ABD'ye dizel çıkarması
 Otoda tüy temizleme eziyetine son
 C4 Picasso'nun 5 koltuklusu geliyor
 Lastiklerinde tutkal var
Kylie'den en seksi albüm
Kylie'den en seksi albüm
Geçen yıldan bu yana göğüs kanseriyle mücadele eden Avustralyalı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu