|
|
|
|
Kebabın fendi suşiyi yendi
Türkiye'nin en popüler online sipariş sitelerinden yemeksepeti.com tarafından yapılan bir araştırma, İstanbul'daki plazalarda çalışanların yemek tercihlerini ortaya koydu. Çıkan ilginç sonuca göre, en çok kebap ve pizza, en az ise suşi tüketiliyor
Şehir hayatının koşuşturması, iş temposunun yoğunluğu derken kimi zaman yemek yemeye dahi vakit bulamıyoruz. Bu konuda da çoğu zaman imdadımıza teknoloji yetişiyor. Örneğin online olarak yemek siparişi vermeyi tercih edenlerin yakından tanıdıkları bir site olan yemeksepeti.com, tam 1.300 restorandan 100 bini aşkın yemek alternatifini, oturduğunuz yere getiriyor. Şimdiye kadar 2.5 milyon sipariş alan site, ilginç bir araştırma yaparak, hangi işyerinin hangi yemekleri tercih ettiğini saptamış. İşin en ilginç yönü, her plazanın farklı bir favori yemeğinin olması. Yemeksepeti.com'un Genel Müdürü Nevzat Aydın, yaptıkları araştırmada plazalarda ilginç ürünlerin ön plana çıktığı görüşünde: "Biz kebap yiyen bir halkız. O yüzden beklentimiz, lahmacunun tün anketlerde birinci olmasıydı ama öyle olmadı. Yani o kadar da lahmacun odaklı bir çalışan kesim yok. Kebap ve pizza ise her zaman yemeksepeti.com üzerinden en çok sipariş verilen ürünler oluyor."
1.500
YTL'LİK SUŞİ Yemeksepeti.com'a gelen siparişleri değerlendiren Aydın, gerek plazalardan gerekse evden yapılan siparişler arasında son sırada suşi'nin yer aldığını söylüyor: "Suşi sonuncu ama giderek artıyor. Ama çıkabileceği en büyük nokta yüzde 1'dir herhalde. Daha çok partiler için sipariş veriliyor. Evde suşi partisi yapıyorlar, 1.500 YTL'lik sipariş geliyor." Plazalardan genelde öğle yemekleri için sipariş aldıklarını belirten Nevzat Aydın, akşamları ise evlerden siparişlerde çok artış yaşandığını ekliyor: "Bu da farklı bir trend aslında. Eskiden yemeksepeti.com'un siparişlerinin yüzde 60'ını öğle saatlerinden işten sipariş verenler oluştururdu. Bu giderek akşama kaydı. Şu anda en çok akşam 19.00'dan sonra sipariş veriliyor."
BİR TIKLA DOLMANIZ KAPIDA ADSL uygulamasının Türkiye'de internet kullanımı açısından bir patlama yarattığını söyleyen Aydın, bu sayede hayal ettiklerinden çok daha yüksek rakamlara ulaştıklarını söylüyor: "Hedeflediğimiz noktanın ilerisindeyiz. Çünkü biz özellikle 2005 yılındaki Türkiye'deki ADSL patlamasının bu denli büyük olacağını tahmin etmiyorduk. Önümüz gayet açık. İki sektörün kesiştiği yerdeyiz. Biri internet, zaten onun yerine geçebilecek bir ürün gözükmüyor. İkincisi de paket servis. İnsanlar 24 saatin ancak 5-6 saatini kendine ayırabildiği bir ortamda yemek hazırlamak istemiyorlar. Artık dolma, ıspanak gibi ev yemeklerini de paket servis anlamında sipariş verebiliyorlar. Çalışan kadın nüfusunun da artmasıyla beraber paket servis kullanım sıklığının Türkiye'de önümüzdeki dönemde çok büyüyeceğini görüyoruz."
Ekim ayında en çok sipariş veren plazalar: 1. Maya İş Merkezi: 1341 2. USO Center: 1155 3. Giz Plazalar: 841 4. Özsezen İş Merkezi: 822 5. İş Kuleleri: 738 6. BJK Plaza: 707 7. Balmumcu Plaza: 678 8. Süzer Plaza: 641 9. Noramin İş Merkezi: 512 10. Polaris Plaza: 487
Neslihan TUNÇ
|
|
|
|
|
|
|
|
|