|
|
|
Kadınların rakı tüketimi artıyor
Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu, daha önce rakının yüzde 90'ı erkekler, yüzde 10'u kadınlar tarafından tüketilirken, kadınların payının artmaya başladığını söyledi.
Mey İçki Sanayi ve Ticaret A.Ş. CEO'su Galip Yorgancıoğlu, bu yıl sonunda Mey İçki'nin cirosunun 1.1 milyar dolar, toplam üretiminin ise 60 milyon litre olmasını beklediklerini bildirdi. Yorgancıoğlu, gelecek yıl ciro ve üretimde yüzde 7 oranında bir büyüme hedeflediklerini kaydetti. Galip Yorgancıoğlu, düzenlediği sohbet toplantısında, rakı pazarında yüzde 82.5 pazar payına sahip olduklarını, en yakın takipçilerinin pazar payının yüzde 8 olduğunu söyledi. Yorgancıoğlu, Türkiye'de rakının önceki dönemlerde yüzde 90'ının erkekler, yüzde 10'unun kadınlar tarafından tüketildiğini, son yıllarda ise kadınların payının artmaya başladığını bildirdi. Yorgancıoğlu, satışların yüzde 48'inin bakkallardan yapıldığını belirterek, "Bakkal kral. Satışlarımızın yüzde 28'i kuruyemişçi tekel bayileri, yüzde 20'si de zincir marketlerden yapılıyor" dedi. Alkollü içkilerdevergi arttıkça kaçak üretimin de arttığına dikkat çeken Yorgancıoğlu, şarapta kayıtdışının yüzde 50, rakıda ise yüzde 5-6 olduğunu söyledi. ABD'ye 150 bin litre, Yunanistan'a 60 bin litre rakı gönderdiklerini, ayrıca Afganistan ve Irak'ın da aralarında bulunduğu 25-30 ülkeye rakı ihraç ettiklerini anlatanYorgancıoğlu, özellikle Almanya'da Yeni Rakı'nın marka olma yolunda ilerlediğini söyledi.
GÖZÜMÜZÜ ÇİN'E DİKTİK Güney Kore'ye de rakı gönderdiklerini bildiren Yorgancıoğlu; Çin, Hindistan gibi pazarların kendileri için önemli olduğunu ifade ederken, "Yeşil çay kökenli ürün olabilir mi diye bakıyoruz. Gözümüzü Hindistan'a, Çin'e diktik" dedi. Öte yandan, Türkiye Bakkallar ve Bayiler Federasyonu Başkanı Bendevi Palandöken, yılbaşı yaklaşırken tüketicileri normal fiyatının altındaki içkilerin alınmaması konusunda uyardı.
|