|
|
|
Blog farklı bir medya haline geliyor
Blog'un, geleneksel ekonomi ve internetin baş oyuncularını bu olayı ciddiye almaya zorlayarak, Avrupa'da güç ve inanılırlık kazandığı bildirildi.
"Blogçuların Davos'u" olarak nitelenen Paris'teki "Web 3" adlı uluslararası Blog Konferansı'nda, "blogküre" uzmanları Amerikan arama motoru Tecnorati'nin kurucusu ve Başkanı Dave Sifry ve Ipsos Telekom ve Bilgi Teknolojileri Direktörü Alexis Helcmanocki tarafından sunulan iki ayrı araştırmaya göre, blog 10 yıl içinde "bir başka medya" haline gelecek.
İki gün süren ve bin kadar blogçunun katıldığı konferansta Dave Sifry, blogçuların, bizzat yeni bir katılımcı yurttaş ekonomisinin ortaya çıkmasına katkıda bulunduklarını belirterek, "Bazen üretici ve bazen de tüketici olmamız ve kendi kararlarımız ile dostlarımız ve komşularımızın kararlarına aktif olarak katkıda bulunabilmemiz düşüncesi, bugün gazete okumak kadar doğal olacak" dedi.
"Bugünün tüketicileri yarının hem üretici hem de tüketicileri olacaktır" diyen Alexis Helcmanocki de blogun sonunda kendi kendisini düzenleyen bir medya haline geleceğini ve ekonomik aktörlerin de yeni tüketim şekillerini hayal etmek için ihtiyatlı olmak zorunda kalacaklarını söyledi.
Dave Sifry, eylül sonu itibariyle tüm dünyada 60 milyon kayıtlı blog bulunduğunu, 2006'nın ilk 9 ayında ayda 3 milyon ve günde 100 bin blog oluşturulduğunu belirterek, blogun internette geri dönülmez bir medya gibi etkin olmaya başladığını kaydetti.
Blog patlamasının yüzde 39 oranla İngilizcenin yanı sıra yüzde 10 ile Çince ve yüzde 33 ile Japonca gibi dillerin alan kazanmasını sağladığını belirten Sifry, Fransızcanın ise sadece yüzde 2 oranında bloglarda kullanıldığını bildirdi.
Ipsos adlı kuruluşun verilerine göre, blog, geleneksel web sitesi ve gazetelerdeki makalelerin arkasından inanılırlık açısından 3. sırada bulunuyor.
Avrupalı internet kullanıcılarının yüzde 34'ünün, bir blogda bir ürün hakkında olumsuz bir şey okuduklarında satın almaktan vazgeçebileceklerini söylemeleriyle, blogun tüketim şeklini etkileyebileceği ortaya çıkıyor.Araştırmaya göre, Avrupalı kullanıcıların yüzde 52'si bir ürün hakkındaki olumlu yorumların, ürünü satın almakta etkili olduğunu açıklıyor.Türkiye'den hiçbir blogçunun katılmadığı konferansla ilgili ayrıntılı bilgi "www.leweb3.com" adresinden alınabilir.
(AA)
|