|
|
|
|
Gençlik dört nala gidiyor
Gençlerin gözde mesleği jokeylik. Yaşları 14-16 arasında değişen öğrenciler, iki yıllık eğitimle jokey oluyor.
Türkiye jokey Kulübü Ekrem Kurt Apranti Eğitim Merkezi'ne her yıl ortalama 70 çocuk ve genç, jokey olmak için başvuruyor. Kasım ayında yapılan kayıtların ardından ön elemeler gerçekleştiriliyor ve seçilen 35-40 aday, eğitime alınıyor. Jokey olmak isteyen çocukların boylarının uzamaması ve kilo standardını geçmemeleri gerekiyor. Aksi halde, idman jokeyi ya da seyis oluyorlar. Buna göre sekiz yıllık ilköğretim mezunu olması gereken adayların, yaşlarının 14-16, boylarının 1.30-1.50 cm., kilolarının ise 35-45 kg arasında olması gerekiyor. Jokey adaylarının bütün masraflarını Türkiye Jokey Kulübü karşılıyor. Binicilik dışında tüm derslerin verildiği iki yıllık eğitimin sonunda, adayların profesyonel jokey olabilmeleri için 100 yarışta birincilik kazanmaları gerekiyor. Rehber öğretmen Sevda Akpınar, verdikleri eğitimin özel okul statüsünde olduğunu belirtiyor: "Okulumuzda binicilik dışında kültür eğitimi, Türkçe, matematik, İngilizce gibi dersler de var. Jokey adaylarımıza Atatürk'le ilgili CD'ler izletmenin dışında derslerimize de bu yönde ağırlık veriyoruz. Amacımız Atatürkçü eğitim." Jokey adaylarına ders veren Mehmet Emin Özdekli de "Emekli olduktan sonra burada görev yapmaya başladım. İşimi çok seviyorum. Geleceğin jokeylerini yetiştirmek beni memnun ediyor. Eğitimlerde kullandığımız atlar daha önce yarışlarda koşmuş ancak ufak tefek sakatlıkları bulunan atlar,'' diyor.
Hedefleri Süleyman akdı 16 yaşındaki jokey adayı Barış Başkonak, Bursa'dan gelmiş: "Babam sürekli altılı ganyan oynardı. Ben de televizyondan izlerdim. Ailemin desteği ile geçtiğimiz yıl ocak ayında Apranti Merkezi'nde eğitim almaya başladım. Bursa'dan geldim. Amacım iyi bir jokey olmak." 16 yaşındaki Süleyman Karalar ise "Ben de geçtiğimiz ocak ayında başladım. İzmir'den geldim. Daha önce akrabalarımdan da katılanlar olmuştu. Hedefim Süleyman Akdı gibi iyi bir jokey olmak,'' diye konuştu.
Müslim SARIYAR
|
|
|
|
|
|
|
|
|