|
|
|
|
'Anlayışım ego değil eko'
İtalyan mimar ve tasarımcı Matteo Thun, 7-8 Aralık tarihlerinde gerçekleşecek Marka 2006 için İstanbul'a geliyor. Dünyaca ünlü tasarımcıyla eserlerini, felsefesini ve tasarımın önemini konuştuk.
1980'lerin tasarım dünyasına imza atan Memphis Group'un kurucu ortağı olan İtalyan mimar ve tasarımcı Matteo Thun; 1990-1993 yıllarında Swatch için kreatif direktörlük yapan, 2001 yılında yılın oteli seçilen Side Hotel Hamburg ve 2004 yılında Gala Spa Ödülü'nü alan Vigilius Mountain Resoart'u tasarlayan kişi. Thun aynı zamanda mimarlık, ürün tasarımı ve iletişim konularında Audi, Bulgari, Lavazza, Omega, Porshe, Rosenthal gibi dünyanın önde gelen markalarıyla çalışıyor. Thun, Marka 2006'da tasarımın marka iletişimine, farklılaşmaya ve markanın müşteriye yaşattığı deneyime nasıl etki ettiğini anlattı.
- Birçok projede sizin imzanız var ama bunu bilmiyoruz. Tasarımlarınızda sizi anlatan ortak bir anlayış var mı? - Biz kol saatinden küvete, bir otelin mimarisinden iç tasarımına kadar her şeyi yaratıyoruz. İster çölde bir bina olsun ister Alpler'de bir gece kulübü, her şeyde sürdürülebilirlik yaratmaya çalışıyoruz. Benim anlayışım 'ego' değil 'eko'. İyi sonuç, takım çalışmasıyla sağlanır.
- Peki sizi diğerlerinden farklı kılan nedir? - Amerikalıların 'holistic design' (bütünsel tasarım) dedikleri yaklaşım benim için çok önemli. Mimar, iç mimar, peysaj tasarımcısı, grafik eksperi, hepsi bir arada çalışınca başarılı sonuçlar alınır. Benim stüdyomda pek çok ilginç proje üzerinde çalışan 40 profesyonel var ve her departmanın bu projelere değerli katkıları oluyor.
DOĞAYA SAYGILI
- Tasarımlarınız ülkelere ya da bölgelere göre farklılık gösteriyor mu? - Ben her zaman 'bir yerin havası' mantığıyla hareket ederim. Yani benim bütün projelerim bulunacakları yere ve doğaya saygılı olmalıdır. Umudum, bizim çocuklarımız ve torunlarımızın gezegenimizi bizim doğduğumuzda bulduğumuz koşullarda bulabilmeleri. Benim anahtar sözcüğüm 'mekan, mekan, mekan...' Maddeleri, tasarımı inşa edeceğim yerden almaya ve bunları tasarıma dahil etmeye çalışırım. Bizim tasarım ilkelerimiz: çevreye ve doğaya saygı, basit plan, ruh sükuneti, eşyanın ve ışığın yarattığı histir.
- Bir çok marka için çalıştınız. Yaptığınız işler arasında favorim diyebileceğiniz biri var mı? - Aslında favori bir tasarım objem ya da binam yok. Çünkü bir proje sonuçlandığı anda, bir sonraki projeye yer açmak üzere hafızamdan silinir.
- Şimdiye kadar yapmadığınız ve tasarlamaya can attığınız bir şey var mı? - Gerçek bir şehir arabası.
- Bu mesleği seçmenizde etkili birisi oldu mu? - Kesinlikle ailem. Babam beni bir girişimci gibi davranmam yönünde etkiledi, annemle birlikte el yapımı seramik üreten aile şirketimizde çalışmak ise yaratıcılığımı geliştirdi.
- Marka 2006 konferansı için İstanbul'a geliyorsunuz. Neler üzerinde duracaksınız? - Satış gelişiminin bütünü hakkında konuşacağım. Bir satış noktasının ya da bir markanın dükkanının tasarımına nasıl yaklaştığım ve tasarımımın ne anlatması gerektiği üzerinde duracağım.
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|