|
 |
 |

Bolu Dağı Tüneli 15 Aralık'ta açılıyor
Bolu Dağı tünelinde açılışa dönük son hazırlıklar sürerken, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, ''Bolu Dağı Tünelinin İstanbul-Ankara yönünü 15 Aralık 2006 tarihinde ulaşıma açabileceğiz'' dedi.
Karayolları Genel Müdürü Turhan, Bolu Dağı tüneline gelerek, yetkililerden yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı. Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, AA muhabirine, havaların güzel olmasını en iyi şekilde değerlendirip, imalatları tamamlamak ve Bolu Dağı Geçişini trafiğe açmak arzusunda olduklarını belirtirken, ''arkadaşlarımız, müteahhit firma, müşavir firma, Karayollarının bütün arzusu bu... İnşallah bir an önce bu işleri tamamlar burayı trafiğin hizmetine açarız'' dedi.
ÖNCELİK
İSTANBUL-ANKARA İSTİKAMETİ
Turhan, Bolu Dağının açılması konusunda kesin bir tarih vermenin zorluğunu anlatırken, şöyle konuştu:
''Yapılacak olan imalatlar, hava şartlarına bağlı. Ekim ayı bildiğiniz gibi çok yağışlı geçti bölgede. Kasım ayı iyi gidiyor. İmalatlarımız toparlandı. Özellikle ve öncelikle Bolu Dağı Geçişinde, trafiğe hizmet veren geçişte İstanbul- Ankara yönünde çok sıkıntı çekiyoruz. TIR'ların makaslaması, bir kar yağışında, yağmurda, buzlanmada ulaşım önemli ölçüde aksıyor. Biz de, bir an önce İstanbul Ankara istikametini bitirip, gerektiğinde burayı bir servis yolu olarak, ulaşımda aksayan zamanlarda burayı servis yolu olarak kullanma önceliğine sahip olalım diye, bu istikameti bitirmeye çalışıyoruz. Bir mani olmazsa, hava şartlarında sorun sıkıntı yaşanmazsa, bu hafta sonuna kadar çizgisi ile birlikte İstanbul Ankara istikametini bitireceğiz.''
İSTANBUL-ANKARA YÖNÜNDE HEDEF 15 ARALIK
Sonuçta Bolu Dağı geçişinin İstanbul-Ankara yönünü 15 Aralık 2006 tarihinde açabileceklerini ifade eden Turhan, açılan yolun devamlı ve düzgün bir işlevi olmayacağını, buradaki amaçlarının mevcut ulaşıma hizmet veren yoldaki trafiğin azalması için, bir 'servis yolu' amacıyla da olsa, ulaşımı sağlamak niyetiyle burayı hızlı şekilde hazırladıklarını belirtti.
Turhan, tünelin İstanbul-Ankara yönünün üst yapısı ve yol çizgisiyle birlikte bu ayın sonunda tamamlanmış olacağını, Aydınlatmayla ilgili montaj çalışmaları, trafik güvenliği sistemleriyle ilgili çalışmalar devam ettiğini, bunların tamamlanmasına dönük hedefin de ''Ocak 2007'' olarak öngörüldüğünü vurguladı.
ANKARA-İSTANBUL YÖNÜNDE İSE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Bu arada tünelin Ankara-İstanbul istikametinde de çalışmaların sürdüğüne işaret eden Genel Müdür, ''tüm gayretimiz, hedefimiz, bu yıl sonuna kadar bu işi tamamlamak. Baştan beri böyleydi. Ama bu tarih biraz sarkabilir. Ekim ayının yağışlı gitmesi, çalışma programımızı biraz öteledi'' şeklinde konuştu.Bolu Dağı geçişinde en fazla zorlanılan dönemlerin, Şubat-Mart dönemleri olduğunu ifade eden Turhan, ''İnşallah çalışmalarımızı tamamlayarak, yolu o günlere yetiştiririz diye hedefliyoruz. Bolu Dağı geçişinin ne zaman açılacağı sorusunun cevabı ise hava şartlarına bağlı'' dedi.
MALİYET 895 MİLYON DOLARI BULACAK
Bolu Dağı geçişi için yolun, tamamen teslim edildiğinde fiyat farkıyla beraber 895 milyon dolara mal olacağını ifade eden Tokgözoğlu, ''Bu paranın içerisinde 285 milyon dolar ise fiyat farkı dahil 6 kilometre uzunluğunda ve iki tüplü tünele harcanan paradır'' diye konuştu.
''BOLU DAĞI TÜNELİ DEPREMDEN ETKİLENMEZ''
Bitirilmiş bir tünelin bir depremde en sağlam, en emniyetli bir mühendislik yapısını olduğunu ifade eden Tokgözoğlu, şöyle konuştu:
''Bunun bir defa kamuoyu tarafından böyle bilinmesi lazım. Bizim tünelimizde bitirildiğine göre, dağı içerisine çelik bir boru hiç bir şekilde depremden etkilenecek şekilde değildir. Ayrıca tünelin dışındaki 4.5 kilometre uzunluğundaki viyadüklerde Kasım depremini görmüş ve bir çoğu başarıyla çıkmıştır. Yeni viyadüklerimizde de her türlü önlemler alınmıştır. Deprem hangi büyüklükte olursa olsun tünel asla servis dışı kalmayacak. Ancak tamir edilebilir küçük hasarlarla atlatılacaktır. Tünel çok önemli. Tünelin güvenliği çok önemli. Her türlü güvenlik önlemimiz alındı...Son derece güvenli ve emniyetli modern bir tünel.''
ANKARA-İSTANBUL ARASI 3.5 SAATE İNECEK
Tünelin açılmasıyla yolun mesafesinde bir kısalma olmadığına işaret eden Tokgözoğlu, ''Ankara-İstanbul arası, yine 440 kilometre. Ancak üç şeritli erişim kontrollü, konforlu yol olduğu için, süre olarak bir kısalması var. 120 kilometre proje hızı olduğu düşünülürse 3.5 saatlik bir süre olacaktır'' dedi.
''BUZLANMA YAŞANMAYACAK''
Tokgözoğlu, buzlanmayla ilgili de araştırma yaptıklarını ifade ederken, şunları kaydetti:
''Konuyla ilgili Karayolları Genel Müdürlüğüne bir rapor sunuldu ve onlar tarafından da onaylandı. Tünelin, viyadüklerin ve vadinin canı kurulan kontrol merkezinde atacak. Oradan her şey kontrol altına alınacak. Burada endişe edilen yerlere, tünel giriş çıkışlarına ve viyadüklere ses sensörlerimiz var. Bu sensörler yolun üzerinde bulunan sıvının analizini yapıp, kontrol merkezine yol üzerindeki sıvının donacağı süreyi bildirecek. Kurulan sistemle yola, tuzlu su eriğini püskürtülecek ve bu tuzlu su, yolun buzlanmasını engelleyecek. Buzlanma yaşanmadan buzlanma olayı bitirilecek.''
(AA)
|