kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bu filmde kristalin sadece soğukluğu var
Bu filmde kristalin sadece soğukluğu var


Antalya'da hemen tüm eleştirmen arkadaşlarımı mest eden ve Altın Portakal'ı da alıp evine götüren Kader, beni aynı ölçüde etkilemedi. Belki beklentilerim çok yüksek olduğu için.. Ama ne olursa olsun, bu filmle gerçek bir gönül bağı kuramadım. Doğrusu Zeki de bu gönül bağının kurulamaması için elinden geleni yapmış. Kültfilmi Masumiyet'in bir monolugundan yola çıkarak, o filmde 40'lı yaşlarını süren Bekir ve Uğur'un ilişkilerinin başlangıcını veriyor yönetmen... Film, bence tam anlamıyla çetin ceviz. Zeki'nin belki en sert kabuklu, en kişisel, ama aynı ölçüde seyirciye geçmesi zor filmi... İç içe örülmüş iki imkânsız aşk hikâyesi bu. Uğur'un neredeyse doğuştan katil Zagor'a ve de Bekir'in Uğur'a olan, ikisi de karşılıksız, imkânsız ve sadece keder veren aşkları, hatta tutkuları. Zeki'nin bir söyleşideki deyişleriyle, yine 'akıl dışı olan karakterler', yine 'hep bir imkansızın peşinde koşma duygusu', bir 'kendi kendini yok etme, kendi zararına olduğu halde bir şeyi isteme' halleri. Evet, doğrudur. Kimi aşklar nefretten, hakaretlerden, olanaksızlıklardan beslenir. Sevdiğimiz bizi ittikçe onu isteriz, uzaklaştırdıkça ona döneriz. Ama bir filmin bu duyguları anlatması yetmez, onları hissettirmesi gerekir. Oysa Uğur'un Zagor'a olan tutkusunu anlayamıyoruz, çünkü zaten gösterilmiyor. (Tek bir sahnede beraberler, o da çok kısa). Bekir'in Uğur'a olan mantığa, akla ve sağduyuya meydan okuyan ve de Masumiyet'ten bildiğimiz üzere neredeyse bir ömür boyu süren tutkusu ise, hemen hiç bir duygusal sahne, hiçbir aşka benzeyen ilişki anı içermiyor. Sürekli kaçan, küçümseyen, kin yağdıran bir kadın. Ve karşısında her şeyi, ailesini, eşi ve çocuğunu, mahallesini ve kentini terkedip kendisini yıllar boyu yollara vuran bir adam... Niçin, hangi tatmin, hangi ödül, hangi mutluluk anı için?

Yapay duygusallık
Evet, tümüyle akıl dışı bir ilişki bu. Ama neredeyse artık Leyla'dan çok aşkın, tutkunun kendisine yönelen bu çağdaş Leyla ile Mecnun hikâyesine neden inanalım ki? Zeki, böyle bir tutkuyu anlatmanın bilinen hemen tüm yollarını yadsıyor. Alevli bir melodramı itiyor, gerçekçi bir yaklaşımı reddediyor. Hatta hikâyenin en dramatik anlarını bile, bir post-modern Brecht edasıyla bizden saklıyor. Böylece, kahvedeki ölümcül kavga (filmin belki en görkemli, en unutulmaz sahnesi), pavyondaki yaralama veya oteldeki intihar sahnelerinin ertesini göstermiyor, çok sonralara sıçrıyor. Ve böylece, temelde eski Türk filmlerinin duyarlılığını taşıyan bu görkemli melodram, hemen tüm etki gücünü yolda yitirip gidiyor, sürekli kopuk kopuk duruyor. Bilmiyorum, ister yerli, ister yabancı sinemada melodramı çok seven bir sinemasever olarak mı bakıyorum? Ama, özellikle klasik Yeşilçam'ın yapay ve yoğun duygusallığını modern bir anlatım tarzı uğruna silmek için, bir öbür uca, böylesine aranmış bir duygusuzluğa sığınmak şart mıydı? Geçmişte Zeki'nin filmleri için 'kristal kadar soğuk, ama kristal kadar güzel' deyişini kullandığımı hatırlıyorum. Burada artık kristalin sadece soğukluğu duyuluyor.

Kader * *
Yönetim, senaryo ve görüntü: Zeki Demirkubuz/
Müzik: Edward Artemiev/
Oyuncular: Ufuk Bayraktar, Vildan Atasever, Engin Akyürek, Müge Ulusoy, Ozan Bilen, Settar Tanrıöğen, Erkan Can, Güzin Alkan/ Özen Film dağıtımı.
DİĞER SİNEMA HABERLERİ
 Yasallık çizgisinin tam üzerinde
 TV dizisi tadında sıcak bir Ege hikâyesi
 Bond artık centilmen değil aksiyon adamı
 Dünyanın tüm kederleri
 Fransız usulü kara sevda filmi
 Neşeli ve dişi bir kadınlar senfonisi
 Cesur polis, kadınlar cemaatinin karşı tuzağında
 'Dünya Ticaret Merkezi' üzerine ilginç bir yorum
 Gezici festival dışa açılıyor
 Komedi şenliği başladı
 İngiliz politikası kardeşi kardeşe nasıl düşürdü?
 'Türkiye'nin en komik adamı' drama soyundu
 Çiftlikte hayvanlar arası eğlence başladı
 Çingeneler diyarında ve tutkulu bir aşkın peşinde
 Japon kökenli, Avrupa yapımı korku filmi
 Filmekimi'nin en iyileri
 Kıyamet gününde iki cesur itfaiyeci
 Bir minarenin çevresinde akıp giden zaman
 Film yapamamanın öyküsü
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
  » Sinema
    Gurme
ATİLLA DORSAY
Yasallık çizgisinin tam...
Bu kebaplarda kuyruk yağı yok
Bu kebaplarda kuyruk yağı yok
Acıbadem'deki yerinden sonra Bağdat Caddesi'nde de bir şube açan...
Bu provokasyona kalp dayanmaz...
Tutkunlarının vazgeçemediği erotik iç çamaşırı markası Agent...
Kalede Adnan Menderes
İlk film gösterimi, İsmet İnönü ile Atatürk'ün aralarının açılmasına...
Zayıflamak için titreyin...
Kış aylarının gelmesiyle kilo vermek ve bakıma girmek isteyenlerin sayısı...
Lost izlediler hayatları değişti
Her bölümünde milyonlarca kişiyi ekran başına toplayan Lost, uçak kazası sonucu...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.