LCD ve plazma TV'de rekabet devam ediyor
Dünya Kupası satışları beklenildiği gibi gitmese de Batı Avrupa'da Plazma satışları yüzde 39, LCD ise yüzde 126 büyüdü. Tüplü televizyonlar yüzde 42 küçüldü. Geniş ekran televizyon pazarı Batı Avrupa'da büyümeye devam ediyor. 2006 yılında Dünya Kupası etkisiyle patlaması gereken satışlar pek gerçekleşmedi. Ancak yine de pazarın canlanması satışların artmasına neden oldu. GfK'nın 2005 ilk 6 ay ile 2006 ilk 6 ay karşılaştırmasında LCD'nin büyümesinin dikkat çekici olduğu görülüyor. LCD televizyonlarda 81 ekran, plazma televizyonlarda 107 ve 109 ekran daha çok tercih edildi. Dünya Kupası maçlarının oynandığı Almanya'da LCD televizyon satışları bu yılın ilk 6 ayında % 133 büyüyerek 955 bin adet satıldı.
TİMUR SIRT
|