|
|
|
|
|
|
|
Dünyada yeni moda 'çocuksuz olmak'
Newsweek dergisi, dünyadaki pek çok çiftin artık çocuksuz bir hayatı tercih ettiğini yazdı. Habere göre çiftler çocuk sahibi olma yaşını 30'lardan 40'lara erteliyor, o yaşa gelince de çocuk yapma fikrinden tamamen vazgeçiyor.
Şimdi çocuksuz olmak moda
Newsweek, dünyadaki pek çok çiftin çocuksuz bir hayatı tercih ettiğini yazdı.
Dünyaca ünlü haber dergisi Newsweek dünyayı saran yeni bir modayı sayfalarına taşıdı: "Bebeksiz çiftler"... Önceki yılların aksine artık fakir ve çocuklara bakamayacak durumda olan çiftlerin değil, maddi durumu iyi olan çiftlerin çocuk sahibi olmamayı tercih ettiğini yazan dergi, artık dünyanın en muhafazakar toplumlarında bile çocuksuz çiftlerin artmaya başladığını belirtti. İngiltere'de bulunan London School of Economics'in öğretim görevlilerinden Catherine Hakim, "Dünyada daha önce çocuksuz olmak hiç bu kadar popüler olmamıştı. Çiftler çocuk sahibi olma yaşlarını 30'lardan 40'lara erteliyor. Birçoğu da o yaştan sonra çocuk sahibi olmayı denemiyor" diye konuştu. Çiftlerin çocuk istememe nedenlerinin bulundukları toplumlara göre değişiklik gösterdiğini kaydeden Newsweek, Japon kadınların yeni yeni girmeye başladıkları iş hayatında yoğun çalışma temposuyla çocuk sahibi olmanın gereklerini bir arada götüremediklerini, bu yüzden de çocuk sahibi olmadıklarını belirtti. Doğum oranları tüm dünyada düşmeye devam ederken çocuksuz çiftler için bir çok yenikler yapılıyor. Örneğin, çocuk sesi duymak istemeyen çiftler için çocukların kabul edilmediği tatil köyleri ve oteller kuruluyor, çocuksuz kişiler için restoranlar açılıyor. Newsweek'e göre çiftlerin 3'te 2'si hayatlarında bazı hedefleri yerine getirdikten sonra çocuk sahibi olmaya karar veriyor. Fakat çoğu o noktaya ulaştığı zaman ya biyolojik olarak ya da psikolojik olarak çocuk sahibi olamıyor. Belli bir yaştan sonra çocuk sahibi olma fikrinin bile bu çiftler için çok uzak olduğunu kaydeden Newsweek, sadece çiftlerin 3'te 1'inin en baştan itibaren çocuksuz bir hayata "evet" dediğini kaydetti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|