RTÜK, vatandaşların, rahatsız olduğu televizyon programları hakkındaki şikayetlerini daha kolay ve ayrıntılı iletebilmesi amacıyla 444 1 178 nolu özel hat kurdu.
Bu hattın "Alo 178 RTÜK Şikayet Hattı'ndan farkı ise hem görüşmenin daha ucuz olması hem de bundan böyle vatandaşların şikayetlerini bant kaydına değil, bir uzmanla bire bir canlı olarak görüşüp iletmesiyle ortaya çıkacak.
RTÜK, vatandaşların, rahatsız olduğu televizyon programları hakkındaki şikayetlerini hem daha ucuza hem daha kolay bildirebilmesi için 444 1 178
numaralı özel telefon hattını kurdu.
Son dönemde TÜBİTAK ile yaptığı anlaşma ve sayısal yayıncılığa geçiş konusundaki teknolojik atılımıyla dikkat çeken RTÜK, web sayfasını da yeniledi. Çeşitli araştırmaların yer aldığı sitede, vatandaşların, rahatsız oldukları televizyon programlarından daha kolay şikayetçi olabilmeleri ve şikayetlerini daha ayrıntılı iletebilmeleri için 444 1 178 hattının kurulduğu da duyuruldu.
Bu hattın "Alo 178 RTÜK Sikayet Hattı'ndan iki büyük farkı bulunuyor. Eskisine oranla daha ucuz olacak olan yeni hattaki bir diğer farklılık sayesinde artık vatandaş şikayetini banda kaydetmek yerine hattın öbür ucundaki bir uzman ile birebir görüşerek iletebilecek.