|
|
|
|
Başarı için sürekli yenilenmek gerek
Dikişsiz giyimin öncü firmalarından Morera, koleksiyonlarında modaldan kayın ağacı ipliğine, bambu kamışı ipliğinden E vitaminli kumaşlara kadar değişik malzemeler kullanıyor. Tasarımlarda da kullanım kolaylığı ön planda
Dikişsiz iç giyimi son zamanlarda çok sık duymaya başladık. Morera, kullanım rahatlığı, hijenik oluşu ve bakım kolaylığından dolayı tercih edilen dikişsiz giyimin öncülerinden. Tüm dünyada giderek yükselen bir grafik izliyor. Morera, İtalyan sanılsa da Avrupa'da liderliği zorlayan bir Türk markası ve koleksiyon, markanın yaratıcı direktörü Cengiz Değerli'nin yönetiminde. Değerli çok renkli bir kişilik. Onu tanıyınca markanın başarısını daha da iyi anlıyorsunuz. İkitelli'deki Atateks Tekstil'in fabrikasında bizi ağırlayan Cengiz Değerli ve marka direktörü Ayşe Çelikyılmaz, yeni projelerini ve koleksiyonunu o kadar heyecanla anlatıyorlar ki, biz de ister istemez ürünlerin bir an önce mağazalara çıkmasını beklemeye başlıyoruz.
DIŞ GİYİM DE VAR Showroom'u Cengiz Değerli'yle dolaşırken iç giyim dışında body'ler, üst giyim ve hatta çift taraflı giyilen jeanler bile görüyorum. Değerli'ye ürün gamlarını sorduğumda, "Biz, sürekli üretmeye, yenilikler yapmaya çalışıyoruz. Dikişsiz iç giyimde öncüyüz. Ama işimiz bununla da bitmemeli. Sürekli yeni araştırmalar, modeller üzerinde çalışıyoruz. Modacı olmak, sürekli yaratmak, olmayanı ortaya çıkartmak demektir," diyor. Kendisinin 'Modacıyım' diye ortaya çıkanlara kızdığını hemen anlıyorum. Değerli, modacı olmanın, moda yaratmanın hiç de kolay olmadığının üzerinde duruyor. "Biz burada Morera olarak gece-gündüz çalışıyoruz. Yeni şeyler üzerinde çalışıp, o yeniliği moda yapmaya çalışıyoruz. Aslında ben kendimi 'yenilikçi direktör' olarak görüyorum. Daha önce yapılmamış, üretilmemiş, satılıp insanlar tarafından kabul edilmemiş şeyleri yapmaya çalışıyorum. Ortaya çıkan modeller tutuluyorsa da işte o gerçek modadır. Bütün başarılı markalara baktığımızda daha önce olmayanı yaptıklarını görüyoruz. Oysa, eşinin durumu iyi diye, sadece vakit geçirmek için 'modacı' diye geçinenler çok. Bu modacılar neyi moda yaptılar? Tasarladıkları ürünleri kaç kişi parayla alıyor? Ne kadarını yabancılar giyiyor? Ülkemize ne faydası oluyor?" diye ekliyor.
FARKLI MALZEMELER Cengiz Değerli koleksiyonu gösterirken kullandıkları malzemeler de dikkatimi çekiyor. Modaldan kayın ağacı ipliğine, bambudan bambu kamışı ipliğine kadar değişik malzemeler duyuyorum. Malzemelerle ilgili şaşkınlığımı fark eden Değerli, "Sürekli yenilik peşinde olduğumuzu fark eden müşterilerimiz de her ziyaretlerinde farklı bir şey görüyorlar. Amerika Wallmart firması 3.2 milyon adet modallı, 3.6 milyon adet bambulu modellerimizden sipariş verdi. Yaratıcı fikri, modeli, rengi, tasarımı, konsepti bize ait. Ve 6.8 milyon kişinin satın alıp kullanacağını bilmek bizi çok mutlu ediyor," diyor. En çok hoşuma giden tasarımlarından birisi de E vitaminli uyku maskeleriyle birlikte satışa sunulacak gecelikler... E vitaminin ne gibi bir etkisi olduğunu sorduğumda şöyle cevap veriyor: "E vitamini sekiz farklı yağ çözücü bir vitamin. Yapılan araştırmalar E vitamininin sağlıklı bir cildin oluşumunu desteklediğini, tahriş ve iltihabın sebep olduğu kırmızılıkları azaltarak cildin daha yumuşak ve kalın görünmesini sağladığını kanıtlıyor. Böylece ciltteki kırışıklıkların ve ince çizgilerin görünümünü azaltıyor. Biz de mikro kapsül halde tekstile uygulayıp, deriye temas esnasında da sürekli taze E vitamini akışını deriye sağlamış oluyoruz. Tekstil ürünü giyildikçe etkisi görülebilecek. Üstelik 20 yıkamaya, tamburlu kurutmaya ve 150 dereceye kadar dayanıklılığını da ispatladık. Önümüzdeki ay piyasaya geceliklerle birlikte sunacağımız E vitaminli uyku maskeleri ve E vitaminli vücudu saran dikişsiz iç çamaşırlarımız piyasaya çıkacak". Bakalım bu kadar yenilikçi bir firmadan daha ne gibi sürprizler gelecek.
ESRA ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|